MalinWiberg

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Hästmys å värk i hela kroppen..

Av Malin - 24 april 2013 18:20

Hejsan!


Har nu landat framför datorn en sväng, känns som jag inte gjort ngt vettigt alls idag men när jag frågar min kropp så tkr den att de snart e läggdags.. Har såå ont i kroppen, fattar verkligen inte varför :S Menar de började dagen efter jag slet ur brodden på lillkusins häst, de e visserligen ett tungt moment att genomföra spec då en brodd satt utav bara helvete så de fick sitta kvar xD.. så ja, jag tog i så ja skakade å benen va som spagetti efteråt men ändå, tkr liksom inte att de hör ihop med vart de smärtar som värst... lr jo, de gör de fan.. men HELA kroppen borde väl inte värka... ?!


Aja, ja vet inte, ont gör de iaf x)


Började dagen med att köra bejb till skolan, då vi kom på att han bara gick två timmar idag så tänkte jag sysselsätta mig på egen hand medan han gick i skolan så han bara kunde åka me hem sen.. Så jag drog me hundarna upp i skogen, dom sprang lösa å jag flåsade efter, glömde självklart en pollentablett idag, när vi vände å skulle tillbaka till bilen hängde tungorna mellan knäna på hundarna så varma dom va, så ja funderade ett tag på hur fasen dom skulle kunna vara utan vatten tills de va dags å åka hem två timmar senare... vi fortsatte iaf en liten bit till då jag fick syn på en ny stig ja ville prova xD å tid hade vi ju... inte långt från bilen hittade vi på en liten sjö :) lr ja, ganska stor va den.. hur som helst, hundarna rusade dit å kastade sig i båda två. överlyckliga över att få svalka sig å bara gosa runt i sjön. Så nu är årets första dopp avklarat för deras del :P

Fanns en liten grillplats där, ved å en fin bänk å sitta på me så dit ska vi fler ggr i sommar har ja bestämt ^^


När hundarna hade badat klart hoppade vi in i bilen å åkte vidare till Heda där jag fixade lite med hagen, började stängsla in båten men tråden tog slut så ja får fortsätta en annan dag x)

klippte bort en del grenar me som va ivägen... :P


efter de va de nästa dags å hämta Ante så vi åkte ner å väntade på han, just de... i skogen ringde mormor me, så hon satte in 300 kr till mitt kort då hon tyckte synd om oss å hundarna som inte ätit på 2 dygn. Så innan vi åkte hem handlade vi lite käk ^^ sååååå gott!
ikväll (senare) ska jag steka mig lite blodpudding å bacon för att jag kan!! :D


Åt lite hemma, städa lite sen åkte jag tillbaka till stallet till halv 4 typ... fixade iordning hästen å red ut en sväng :) gick sååå lugnt å fint till en början men sen blev hon på hugget, studdsade fram xD uteritten var väl lite si å så.. så jag beslutade att vi skulle avsluta 10 min på banan när vi kom tillbaka, vilket blev succé. vi jobbade ltie från marken, volter, öppna, sidepas å skänkelvikningar.. sen avslutade vi med lite löst Nh arbete :P hon följde mig som en hund :) var sjukt uppmärksam å med på noterna :) tills ngt skrämde henne å hon sprang hem till stallet å käkade gräs xD men ja tog upp de igen när ja samlat in henne så vi avslutade me flaggan på topp iaf :) höhö!


så nu saknar ja min ponny vidrigt mkt asså! >.< vill ha hem han så vi kan mysa ^^


 

De drar ihop sig nu, snart börjar vi flytta :) hihi! 1 Maj får vi nyckeln.. ska bli sååå gött å komma ur denna mögelhåla! Usch för å bo kvar här... nä fy fan, ska bli gött å bli gamlebybo igen :)


Nä, nu ska ja sätta mig i soffan en stund å ta de lugnt! :)


ha de fint. bajbaj!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 september 2015 20:08

Måndag idag, å första dagen på min utbildning är klar :) massa nya intryck, okänt folk, nerver, spänning å truckar.. men nu är som sagt första dagen gjord å jag kan slappna av lite granna ^^ Vet ju på ett ungefär hur allt kommer vara om dagarna nu. ...

Av Malin - 12 september 2015 16:00

Men vet ni vad?! Snart är dom slut, finito, no more work on saturdays!! Jo, för jag sa upp mig igår.. såå skönt! Kommer behöva mina helger framöver nu.. för... *trumvirvel*... på måndag börjar jag en tre veckors utbildning (truckkort) sen börjar jag...

Av Malin - 8 september 2015 20:32

Hej där! Ser ju faktiskt att ni är några stycken som läser min blogg å jag får väl be om ursäkt till er nu eftersom jag inte bloggat på ett tag.. *skärpning* Har varit utanför Göteborg Tor-Mån å jag måste säga att det var galet kul å väldans beh...

Av Malin - 1 september 2015 16:34


Hej på er! :) Idag sov jag länge, vaknade iof till en vända å släppte ut Lana mellan 7-8 men sen somnade ja om...nästa gång ja kollade klockan var den 10.30 !!! Galet. Tror inte jag sovit så länge sen ja va typ... 18 lr 19 ?! Skönt vare iaf ^^ ...

Av Malin - 31 augusti 2015 13:55

Nu har jag en chill - stund så jag tänkte passa på att blogga lite, passar på när de börja regna.. skulle ha dammsugit nya bilen men får ta de senare lr imorn :) Helgen som var nu spenderade jag i Dalarna. De va supermysigt å sååå välbehövligt! :)...

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards