MalinWiberg

Alla inlägg under september 2013

Av Malin - 30 september 2013 21:03

Hello!
Kl e 21 å ja har lagt mig. Kunde gjort de mkt tidigare men ja envisades me å se Teen mom 2 (nya säsongen) kl 20 så ja höll mig vaken... dock avbröt ja innan de va slut å gick å la mig... kroppen värker, halsen värker, har ont i ett öga (kan de va en vagel på g?!) å e allmänt slö så nu ger ja upp... har ju vatt vaken sen 5 imorse å somnade kl 1 x) ska ju upp imörn mä så...

Orkar egentligen inte blogga, ska nog läsa andras bloggar ist ^^

Måste bara säga att ja ridit ponnyn en sväng i samhället idag. Mys!

Gonatt :)

Av Malin - 27 september 2013 13:03

Hello! Fint väder idag ^^
Startade dagen halv nio imorse, vaknade av att hunden ville ut så ja sprang ut i min onepiece å kallt fan va de x)
När ja kom in tänkte ja sova lite till eftersom ja ska jobba natt idag men de gick inte. Klev upp å tog en varmdusch sen åkte ja till stallet å tog ut min mysponny på en liten barbackaå bettlös tur :)
Direkt efter de åkte ja å Ante å handlade lite. Nu har ja smällt i mig mammas goda kålpudding å ligger å jäser i soffan me Cesar på tvn ^^
Klockan är bara 13.00 å ja har hunnit så mkt :D tror de e första fredagen sen ja började jobba sent som ja ens hinner med ponnyn. *stolt*

Nu ska ja bara softa i soffan å ladda batterierna inför nattens wooork.

Hoj!

Av Malin - 25 september 2013 21:47

25:e idag, löning. In å ut barre! Ses nästa 25:e ? Kanske kan du med lite tur få stanna nån dag längre då...
Ä fan de där me lön å räkningar e inge kul. Nu va de dock över för denna månad, de gick runt men de va allt x) nu ska vi bara överleva en månad till...

Skönt som fan att de närmar sig slutet på denna otroligt tidiga/långa arbetsvecka... jag fattar fortfarande inte hur folk kan tycka att de e ok me 40 h/vecka... visserligen jibbar ja alltid mer än så men ändå... de e mkt >. <

Imöra förväntar ja mig en jäkla massa disk från alla håll å kanter ?! Vill iaf ha mkt å göra så dan rullar på snabbt.

Idag har kusin S ridit ut en sväng på Max å imöra ska ja hitta på nå bus men han ^^ frågan e bara vad...

Ligger i sängen nu me min onepice på. Ska sova i den inatt, e såååå varmt å gosigt ^^
Älskling har lagat tacos till kvällen som vi käka till bonde söker fru så nu e ja mätt å belåten å kmr ha gottig mat i lådan imorn.

Nä, sova lite... gonatt!

Av Malin - 24 september 2013 21:18

Hello å gokväll.

Jag ska börja med att skriva att ja skar mig i tummen på jobbet igår, inte så allvarligt men ont som satan gör de! Å grejen e den att plåstret funkar inte så bra mot skärmen vilket gör att jag kommer stava som en påse skit i detta inlägg, enjoy!

Idag har ja jobbat igen, klev upp vid fem imorse som vanligt... åkte hem vid 15.00 som vanligt....

Åkte dirr till Överum för att vinka av kusin som åkte mot dalarna igen :/ men hon skulle kanske . komma ner till helgen igen. Wohoo ^^

Annars har kvällen spenderats med Sandra å Ante. Städat å lagat mat tillsammans å lyssnat på musik ^^

Nilla red Maxen när ja jobbade. Imorn e de lektion för sandra igen, hon får nog rida ut?! Eller tömköra kanske... får klura lite.

Nu ska ja söva lite...
Nattnatt :)

Av Malin - 23 september 2013 21:42

Hej folket! Ligger i sängen å ska sova nu igen. Varit en lång dag, känns iaf så när jag kliver upp kl 5 på morron för att jobba x)

De gick bra idag, va tillome lite dötid på slutet *skönt*
Efter jobbet kom ja hem å till min stora besvikelse hade inte A diskat liiite som ja bad om utan han hade diskat iiiinget alls! >. < sur som ett bi å med tappad talförmåga drog ja till hästen för att hålla en hopplektion för lillkusin. De fick mig på mkt bättre humör när hon dyker upp i stallet med en hel påse me saker, cola till mig å hästsaker till Max plus ett egensytt schabrak ^^ jättegulligt!

Ännu gladare blev jag när lektionen gick bättre än förväntat :) jättekul att rädslan för hindrena börjar minska nu ^^

Väl hemma möts jag av en ren lägenhet, A hade städat medan ja va borta :') tillome bordet va avplockat. Wow !! Big up for that <3
Därefter åkte vi med nilla å dennis till corner å blev bjudna på hamburgare av Sandra :)
Nu har vi precis kommit hem å ja ska sova.. klockan ringer ju fem imorn igen >. <

Hejdå :)

Av Malin - 22 september 2013 00:42

..så de e inte klokt x) jobbar dygnet runt (trots att jag är arbetslös) å försöker styra upp allt här hemma och försöker hinna med min fritid samtidigt. De går väl sådär... får iaf jobbet gjort. Blivit en del övertid den senaste veckan med. Mer pengar och sömnbrist till mig (oss) x)

Hur går de med hästen då? Jo då, de går framåt :D tränar korta men intensiva pass på banan vilket går ypperligt, nu saknas bara en tränare som kan hjälpa oss vidare i utbildningen :)
Uteritterna är underbara!! Ponnyn har sån energi och sån framåtbjudning så han chockar mig gång på gång typ... underbart. ^^ vilket steg han har :D

Nilla har fått leka med han två dagar nu och de har gått fint :)

Idag har jag å Ante med hundar varit hos nilla å Dennis på mat, gött som fan va de :D sen gled vi över till mamma å pappa på glass å fruktsallad å kollade film. Massa mys de mä! Älskar när alla är samlade ^^ (brås på mormor min)

Nu är klockan åter igen väldigt sent å ja ska sova. Imorn hoppas ja på att få sova längre än till 8.

Gonatt :)

Av Malin - 2 september 2013 23:11

Hej å gokväll!

Ligger i sängen nu å ska försöka sova men ja e inte nå vidare trött. Ska iaf upp 05.00 imorn å dra å jobba lite.. lr lite vet ja inte blir till 15.00 de >. <
Känner inte riktigt för å jobba när kusin e nere en sväng, hon åker imorn igen å tar med sig lilleman hem :/ lite tråkigt faktiskt även att ja mest tyckt han vatt en plåga sista tiden x) men ja e säker på att både Max å jag kommer sakna honom.

Idag har grabbarna iaf fått nya hagar, nya polare (iaf Max) å ny box.. blir spännande å se hur de går att ha Max i nya stallet. Hoppas de blir bra iaf!

Nä fy bubblan nu måste jag sova :/
Natt natt!

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards