MalinWiberg

Alla inlägg under juli 2014

Av Malin - 31 juli 2014 08:56

Jao... va ska man fördriva tiden me å skriva idag då?!
Fruktansvärt segt å komma upp idag -.-' jobbar bara två dagar till... fre å lör sen e ja kvitt detta sommarjobb! Fett skönt. Sen får jag två veckor med sovmorgon^^ å fullt ös me plugg å diverse andra saker som kmr vara både tunga, tidskrävande å stressande... MEN !... (som tony i lets dance säger) jag kmr ta mig igenom det med :) skönt när vi e klara.
Blir bra å komma igång m firman å få lite snurr på den, så man kan slappna av mer å bara jobba ^^

.... vad mer ... hmm.. jag ska lägga om MrTs bandage sen. Men först lite sömn å besök på apoteket :P

Älskling kmr hem ikväll med :) om ja inte fattat helt galet så han kmr imorn :P får kolla upp de ^^

Nä fy donk, nu ska ja skriva vidare på min att göra lista...

Hoj!

Av Malin - 30 juli 2014 18:28

Hej på er!


Sitter me datorn i knät å katten bredvid, lyssnar på regnet som slår mot rutorna.. De åskar oxå, har ett förnster öppet så jag hör knallarna nu. 


J*VLAR vilket smäll! de där var sååå ett nerslag inte alls långt bort... -.- Hundarna sket fan ner sig, å jag å Maja med!

...Nu kröp Kompis upp i soffan... lika bra de för ja e fan oxå åskrädd :S


Idag har jag jobbat, som vanligt på mornarna.. Ringde å rådfrågade veterinären imorse om Turbos sår som inte läkt ihop trots att de varit sytt i 11 dagar. Fick en snabbtid mellan några andra bara för å kolla till det. om dom behövde åtgärda ngt skulle jag få en tid imorn, dock ville inte veterinären släppa iväg oss när hon kollat på de utan hon jobbade in sin lunch bara för å hjälpa oss. *Tack*

För att göra en lång historia kort så skickades bakterieprover iväg för å se vad det är för ngt som gör att såret inte läker så vi kan behandla de innan det sys på nytt... 


Eftersom jag blev kvar längre än väntat hos Vet fick jag ställa in hembesöket jag skulle haft hos en kund idag. Ska ta de på Fre ist..


Hann longera ponnyn lite innan regnet kom igen med. 2:a dagen i rad me motion nu :Dinte illa pinkat för en trähäst! lr en mig.. lr nått.. xD


Nä, nu ska ja göra nått för å inte tänka på åskan ^^
Har en häktisk månad framför mig nu, mycket på gång å allt kan hända.. 



Hejdååååå dåh! :) 


 

Av Malin - 29 juli 2014 08:46

Hello å gomorron!
Sitter äntligen ner en stund nu på jobbet, har frukost... men ja äter frukt ^^ mackor känns så tungt nu x)
Vindruvor å plommon slinker ner lättare :)

Läste mitt inlägg från igår nyss, vet inte om ja sagt de innan men min L-tangent på datan e cp så ni får ursäkta om de fattas några L här å där x)

Fick en kommentar som ja hitta på nu, KUL !! :D
Älskar kommentarer (om dom e positiva) de e alltid kul att få lite respons ^^ känns som man sitter å skriver saker ut i tomma intet ibland... men nu fick ja ju svar på att nån faktiskt bryr sig å läser ^^ coolt!
De tackar ja för :) ?

Jag ska såååååååä in i h-vete sova när ja kmr hem efter tio.. trötter som vanligt! -.-'

Sen ska ja åka upp m saker till bejb, å handla mat..
Vore bra om ja hann me den gula ponnyn oxå, på tok för mkt vila har de varit den senaste tiden nu :/

Nähä.. slöa vidare å peta i mig en vindruva till kanske... *låter bra*

Heeejdå! :D

Av Malin - 28 juli 2014 20:38

Sitter i soffan, naken. Går fan inte ha käder på i denna värme xD

Kollar på Teen mom 2 å äter frukt, går inte käka nå annat asså... varm mat finns inte på schemat över huvudtaget.


Ska söva snart, om de går.


Idag har ja jobbat, sen vatt iväg å masserat en häst. Hängde me Nilla till Heda oxå, låste upp åt henne :) sen rullade vi ut i skogen å doppade oss i sjön... såååå skönt! :) å vi yckas atid hinna med en nakenbad innan de kommer andra människor xD haha *Lyckat*


Älskling bor å jobbar borta igen :/ träkigt. bir så ensamt här hemma på kvällarna... iof e de la bra å va ifrån varandra lite ibland me :P


Fett ensamt nu typ, Nilla åkte hem till Dalarna ikväll, Ante åkte iväg på jobb, mamma, pappa å storebror åkte till Öland. Lillebror jobbar å Denise har börjat jobba på Wb igen så hon e la minst lika slut som mig om kvällarna..


Får helt enkelt klara mig å hundarna sjäva ett tag x) hehe

I will survive!


Ska ge hundarna sista medicinen nu ikväll..


Hoj!

Av Malin - 27 juli 2014 20:44

Ye! Nu kör ja sista veckan på Ica sen ska ja lägga allt krut på plugget innan dagis-start! :)
Klockan är satt å ja hoppas att ja kmr upp imöra!
Hoooj!

...

Av Malin - 27 juli 2014 01:28

Har velat blogga såååå många ggr sen senaste inlägget men de har helt enkelt inte gått. Antingen haft annat för mig eller rent av inte orkat! Ja må tycka att förra sommarjobbet (hemtjänsten) va drygt men de e fan inge mot detta -.-' å då jobbar ja typ hälften så mkt i år... de som tar knäcken i år är att jag kliver upp så satans tidigt. Man blir skev i skallen av sånt -.-'

Nu ska ja sooova efter en trevlig men väldans varm grillkväll m kusin, dennis, bror å ante å ronja..
Imörn ska jag ta ett morrondopp!

Gonatt.

Ps, T är på bättringavägen :) sakta men säkert ska va ta oss tillbaka till skogen å lösa promenader!

Av Malin - 19 juli 2014 19:03

Hello!
Denna helg blev inte alls som planerat-.- har mest bestått av tårar å elände...
Hundarna är trasiga å turbo är riktigt illa :/ sytt flera stygn i ett framben plus en dränslang genom ett annat sår.. hoppas att det inte är nån sena som är av. Nu går hundarna på mediciner å smärtlindring i två veckor... Denise e gullig å hjälper mig med Kompis som mår hyffsat så jag kan fokusera på Turbo, måste hjälpa han upp, ut, äta å dricka... sprutar i han vatten då han inte dricker själv..

Hela tjocka släkten är ute på sjön över natten så jag bor hos mamma å pappa me turbo å nicko å lillebror..
Har slängt ihop en kladdkaka å plockat lite hallon till, proppmätt nu ^^

Hoppas allt vänder å ljuset kmr tillbaka snart..

Av Malin - 18 juli 2014 09:00

Så jävla trött är jag! Å ändå har jag varit vaken å jobbat sedan fem imorse... helt slut!
Sitter å äter frukost, vatten å kaffe.. försöker vakna.
Ska jobba lite till om en kvart typ :) fortf rast..

Fick meddelande nu att dom ska tvätta stallet idag, så ja lär upp å flytta saker å ta ut mitt spån ur boxen. Ja som ville blunda en stund efter jobbet -.-' fick inte igår hlr...

Btw, vf luktar kaffe mycket godare än de smakar... ?

Vad ska jag leka me ponnyn idag då? Igår fick han vila igen..

Ska boka tågbiljett idag me.

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards