MalinWiberg

Alla inlägg under juli 2014

Av Malin - 16 juli 2014 21:58

Har inte orkat blogga som ni ser.. jobbar typ massor å kliver upp innan porten hinner låsas upp, DÅ är de tidigt.. går till jobbet 05.15 varje dag -.-' jobbar varannan lördag me så nu är de kämpigt. Men de wer sah!

Imorn åker älskling me tåg till sina hemtrakter. Han å hans mamma ska till Sundsvall å hämta en minibuss åt mig å firman :D på lördag efter jobbet åker ja tåg uppåt för att hämta den bussen å Ante. Åker hemåt på sön så stannar en natt hos släkten :) kul. Hundarna får bo hos Denise en natt :)

Vill skriva sååå mkt men ja örker inte. Sover ist så får vi se om ja bloggar nå imorn..
Gonatt!

Av Malin - 11 juli 2014 09:07

Sitter på jobbet å har precis tryckt lite frukost. Nu väntar ja på att komma åt grillen, 30 min kvar... har iof 15 min kvar av min rast så ja ska sitta den stunden me.. så satans skönt att inte behöva kliva upp imorn :) awesome! Ska sova som en griiiis... nöff nöff

Har en städning till efter detta så ja borde va klar till 12 el 13 idag..

Nä fy fan, blä på er så hörs vi när ja orkar skriva nå vettigt! Höj.

Av Malin - 10 juli 2014 08:41

Sitter på jobbet, har rast så jag får blogga. :)
Försöker smälta frukosten lite, idag vaja hungrig. Käka tillome frukost vid fem imorse innan jobbet x) dubbelt upp å mätt e ja nu..
Driver mest tiden egentligen, har inge vettigt å blogga om x) brukar inte ta en hel rast men idag måste jag, för ja kmr inte åt de sista sysslorna förrän efter halv tio... skönt å sitta still en stund iof :P
Sjuuukligt trött om mårna nu, börjar bli svårt å komma upp -.-' en morron till sen e de helg! Blir awesome dä! Å fy bövelen va ja ska sova då... längtar!

Har ett städ till efter detta sen ska ja på hembesök hos en kund till min firma i em :) spännande!

Nä fy fan, örker inte skriva på dessa små bokstäver. . Hoj!

Av Malin - 9 juli 2014 20:18

Hej på er!

lever än, trots att det är sinnessjukt varmt. Orkar inte skriva så mkt om tiden som gått sedan förra inlägget så jag lägger upp en satans massa bilder ist så får ni bygga er en egen historia utifrån bilderna om vad jag har gjort ^^

Tänkte även nämna att jag idag fått lov å avliva en kaninunge :/ tråkigt när den bara var 6 veckor gammal men det var bäst för honom. lilla kycklingen.. han var en "pellegris" så att säga så denna dag var väntad tyvärr :/ 
DOCK ger jag mig själv en klapp på axeln för att jag fixade allt själv, helt å hållet. Slag å avblodning :) Sen fick vildkatterna ta han. lillplutt. Visar inga bilder på detta då det kan vara lite väl groteskt, meeen självklart har jag bilder, tar kort på ALLT!


Enjoy.


                                     

Av Malin - 5 juli 2014 10:52

Malins massage och hästtjänster är ett företag som drivs av mig, Malin. Jag bor med min sambo, våra två hundar och en katt i Kalmar län.
Jag har även en häst och 22 kaniner (för tillfället) ^^ Som ni säkert förstår så älskar jag djur! Kan inte leva utan dom :)
Jag är utbildad (Diplomerad) Hästmassör sedan Jan-13 och snart även Utbildad (Diplomerad) hunddagisfröken.


Jag erbjuder:

*Hästmassage
*Stretching
*Djurpassning
*Hemstädning
*Gräsklippning
*Hunddagis
*Hundpromenader


Mer information finns på www.malinshastar.se              

Eller: malin@malinshastar.se



Av Malin - 4 juli 2014 15:02

..nä hörni, de e fan inte lätt när de e svårt!


Kom precis på, efter en omtumlande dag på jobbet, att det fasen inte är lätt att få ihop allting.. inte nog med att man ska få ihop 150 olika aktiviteter i livet/vardagen utan man ska även få ihop en massa olika jobb att fungera å klicka så man kan leva ett normalt liv utan att gå in i väggen. Jag klagar inte, de e bra med jobb. men vet ni vad?! Mitt NÄÄÄÄSTA jobb kliver jag inte ur sängen före 7.30 !!! å inte fan tänker jag jobba efter 20.00 heller!
Far åt fanders va de e segt å va de förstör kroppen å kliva upp 04.30 6 dagar i streck -.-' ALRDIG MER. Efter denna sommar ska jag börja sätta krav, å då menar jag KRAV!

Jag har rätt till en vettig tid på dygnet att få sova. Det enda positiva är att min längsta dag (nu i sommar) är till typ 14.00 (15.00 om ja e låååångsam) OCH att det är gångavstånd till jobbet.


Jag har ju ett jobb, Där jag jobbar fredagar kl 15-24 eller ibland 17-02.00
Sen har jag ett jobb där jag jobbar Måndag-Fredag 05.30- (lite olika men oftast kl 12.00)
Å ett jobb Varannan Lördag 05.30-10.00
Sedan har jag ytterligare ett jobb, å det är min egna firma, den driver jag mestansdels på helgerna eller kvällarna i veckorna. Dock är den under utveckling vilket gör att jag förhoppningsvis drar igång med jobb Mån-Fre ca 8.00-16.00 i Augusti.

Hur får man ihop det?

Självklart kommer jag få prioritera undan lite, jobbet mån-fre å varannan lör kommer försvinna innan Aug iof. å Fre nätterna lär ju oxå plockas undan... ?


Vill ha pengar men vill inte slita ihjäl mig för att få dom!


Tack för mig, hej!

Nu ska jag knarta till stallet å rida me nilla som kommer hit med sin pålla :)

Turben får nog följa med, va länge sen nu så han blir säkert lycklig :D


Sen ska jag SOVA! kl 20.00 släcks lampan här hemma.PUNKT


  


   



Av Malin - 3 juli 2014 22:00

Tjo fräs! Lagt ikull mah i sängen, idag ska jag INTE plugga mig till sömns. Lämnade alla böcker i tvrummet ^^ pluggade som vanligt lite efter jobbet så de får räcka, imorn skickar ja in bokrecension nr två å skrivuppgift nr ett :)

Idag har ja som sagt jobbat å pluggat, har även åkt me lillebror till kaninerna å hem till dom. Där hämtade nilla mig efter att vi ätit lite käk hos mamma å pappa å lillebror. Vi åkte till hennes hästar å ja hjälpte nilla att fixa en hovböld som shalle fått. Sen körde nilla hem mig men vi stannade till i stallet å plockade in hästarna å verkade Max hovar :) mysigt me lite kvalitetstid me nilla ^^

Är för övrigt helt slut som människa efter denna sjukligt långa arbetsvecka som bara är halva vägen gången -.-' jobbar på Ica imorn å lör me sen ska ja massera tre hästar lör å sön å nästa vecka mån-fre e de Ica igen... non stop race! 12 dagars jobb på raken.. uuusch ja e för gammal för sånt. Aja, ska iaf ta mig en fet sovmorron på sön ^^

Ä fy fan! Sova.
Bjuder på dagsfärska bilder på Lokas bebisar :)

Av Malin - 2 juli 2014 21:27

Hej på er!

Slänger in ett inlägg medan ja smälter maten lite, åt kvällsmat väldans sent, va hungirg x) så fick bli en bakpotatis, bacon å tzatziki (kan inte stava!) Gott :) meeeeen man ska ju helst inte äta så sent om man ska kunna sova, å jag borde ju sova snart...

Tror inte jag har några roliga bilder att bjuda på nu, har inte laddat över ngt från luren. så jag får väl roa er me lite teeeeeext!


Idag har det iaf gått bra på jobbet, igår försov ja mig å hela dagen va förstörd typ. var visserligen bara 15 min sen men ändå! fett drygt.

Har fått göra lite mer själv idag å försöka lägga allt på minnet, tror ja börjar få lite koll på allt som ska göras iaf :)

Antecknar så gott de går men de blir inte så mkt nu när ja ska göra saker med å klockan tickar :P 4 h går snabbt som ögat när man jobbar där asså x) men de e kul :)


Lilla saga skuttar runt i lägenheten, hon har fått rent i buren idag å har lämnat dörren öppen åt henne några timmar, hon verkar uppskatta att få hoppa lite som hon vill :P men ja tkr hon e duktig å hoppar in i buren när de e toadags ^^


Idag blev det inte så länge på jobbet, hade bara en städning så de va skönt :) va hemma till halv 10 typ. Så jag har hunnit plugga lite, städat lite å gått me hundarna å så INNAN lunch :) de e skönt!


Senare på kvällen, efter åskovädret å ösregnet gick jag upp till hästarna. Mockade å pysslade lite. Max är alltid lika sugen på att få komma in å käka lite hö å umgås me matte :) så kul när han gnäggar åt mig ^^
Iof förstår ja han, för han e nog ganska hungrig, lite småhungrig sådär hela tiden eftersom han går me masken på nu. Men smal börjar han bli    å de e ju bra!


Nehe ni, en dag imorron oxå!


Gudars, hur ska jag vakna -.-


Nattnatt!

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards