MalinWiberg

Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

Nu va de länge sen igen....

Av Malin - 22 juni 2013 14:06

Tiden går, fort oxå!

Nu är de redan Lördag, i början av veckoan trodde jag aldrig att de skulle bli Lördag men de blev de.. har inte hunnit med å blogga så mkt, när bloggade ja sist.... Onsdags. aja, de va ju iaf denna veckan :)


Sitter nu i soffan me datan å har en döende (tror han) hund bredvid mig som inte alls vet vart han ska ta vägen me sin stora tratt >.< han river allt som kommer i hans väg, oavsett om de e kattungar eller möbler...

På Måndag ska stygnen tas, å de ska ja göra själv >.< Snåla, jävla smålänning! Aja, om ngn vet hur sånt ska göras får ni gärna hjälpa mig! ^^


klev upp vid 10 imorse, vaknade av mig själv å 2 sekunder efter de va sängen fylld av djur så ja tänkte att ja lika gärna kunde gå upp. får ju iaf inte plats längre... åkte ut till ponnysarna ist :) släppte ut dom i hagen en stund å borstade å fixade den stora av dom, sen gav vi oss av på en tur i skogen. Om de inte våre för alla jävla bromsar/blinningar hade de vatt perfekt :P

Vi (lr rättare sagt Max, jag satt bara å hängde med idag) red i både skritt, trav å galopp. Han slog efter blinningarna å gapade som en hingst efter andra hästar. Tror iof mest att han saknade Lilleman. För han fick va hemma när vi red iväg.

Imorn kan han få följa med ut i ett snöre bakom :)


Glömde blogga om sist ja lekte me Max (tror de va i förrgår?!) hur som helst så gick vi bort 10 min på ridbanan å gjorde lite NTT å AR. å jag måste säga att han överraskar mig varje gång vi leker ^^ trots en massa nya/okända hästar som sprang runt i sina hagar brydde han sig inte spec mkt utan han jobbade på bra på volten å lyssna här..... nu kommer höjdpunkten som slår allt annat me hästlängder!! ..... håll i er.....


Fick han till å jobba i TRAV helt utan protester !!!! O_O Fatta vilket stort steg. (För mig) Menar jag har aldrig krävt trav från marken innan jag lämnade ifrån mig han.. vi jobbade liksom bara med skritten då och traven från ryggen (ytterst lite) så de va ascoolt :D han bar sig så jävla snyggt att ja höll på å börja tjuta!

Wow vilken ponny ja har :')


Ikväll ska jag åka å grilla med Linda å Elin :) Va såååå längesen vi sågs å gjorde ngt ihop. Så detta ska bli kul :)

Få träffas, snacka en hel massa skit å äta gott :) Vi har ju såååå mkt å ta igen.

Förstår inte vf de ska vara så svårt att behålla kontakten efter studenen... usch! jag skäms när jag tänker på hur länge de går mellan gångerna vi ses.. ass på rikgti inte bara hälsar på bussen eller vinkar på förbifarten med bilen... Nä, denna kväll ser ja fram emot :)


Annars vet ja inte vad ja mer ska blogga om..

kanske blir nå mer imorn :)


ha de fint sålänge folket!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 september 2015 20:08

Måndag idag, å första dagen på min utbildning är klar :) massa nya intryck, okänt folk, nerver, spänning å truckar.. men nu är som sagt första dagen gjord å jag kan slappna av lite granna ^^ Vet ju på ett ungefär hur allt kommer vara om dagarna nu. ...

Av Malin - 12 september 2015 16:00

Men vet ni vad?! Snart är dom slut, finito, no more work on saturdays!! Jo, för jag sa upp mig igår.. såå skönt! Kommer behöva mina helger framöver nu.. för... *trumvirvel*... på måndag börjar jag en tre veckors utbildning (truckkort) sen börjar jag...

Av Malin - 8 september 2015 20:32

Hej där! Ser ju faktiskt att ni är några stycken som läser min blogg å jag får väl be om ursäkt till er nu eftersom jag inte bloggat på ett tag.. *skärpning* Har varit utanför Göteborg Tor-Mån å jag måste säga att det var galet kul å väldans beh...

Av Malin - 1 september 2015 16:34


Hej på er! :) Idag sov jag länge, vaknade iof till en vända å släppte ut Lana mellan 7-8 men sen somnade ja om...nästa gång ja kollade klockan var den 10.30 !!! Galet. Tror inte jag sovit så länge sen ja va typ... 18 lr 19 ?! Skönt vare iaf ^^ ...

Av Malin - 31 augusti 2015 13:55

Nu har jag en chill - stund så jag tänkte passa på att blogga lite, passar på när de börja regna.. skulle ha dammsugit nya bilen men får ta de senare lr imorn :) Helgen som var nu spenderade jag i Dalarna. De va supermysigt å sååå välbehövligt! :)...

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards