MalinWiberg

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Malin - 16 december 2011 15:11

Hejsan!

Nu är mörkret här igen, klockan är bara 15:11. Tkr inte om att solen lämnar oss så tidigt på vinterhalvåret, spec inte när snön vägrar lysa upp med sin närvaro å man bor ute på landet utan gatlampor, de suger!


Har ridit Lycka idag, sååå mys! blev en tur runt pistolskyttebanan (sista jag red där var på mitt varmblod som lämnade denna jorden för några år sedan nu, men frånvaron svider fortfarande lika jävligt! dock tyckte jag om att rida där, det var som att uppleva Atton igen fast genom en annan häst, kändes som vi ibland var tre som gick på stigen, travade, galopperade och bockhoppade fram. Underbart!!) Lycka skötte sig iaf över förväntan, självklart var hon "het" å lite tittig, tyckte några vägarbeteskonor var fruktansvärt läskiga och att hästarna i hagarna bredvid oxå va lite konstiga, men överlag är jag mer än nöjd :) funkade utmärkt i traven, de flöt på liksom, inga konstiga snesteg lr sidohopp. Var väl bara galoppen (tre steg som hon själv valde att göra) som spårade ur, iof inge märkvärdigt eftersom hon saktade av direkt när jag bad om det och slutade skutta som ett rådjur när jag bad om det me. Men innan rådjurshoppen var det som att flyga, tror inte jag suttit i en sån otroligt skön å fin galopp som hennes sedan jag galopperade på Shalle (mosters Shagyaarab) för typ 6 år sen.. Inge fel på min lilla söta ponnys galopp men den är mer markbunden än Lyckas. Beskriva suger, upplev de själva ist! :D


Sammanfattningsvis: COOL HÄST! :D


Nä, nu ska jag äta upp min fiskgratäng å gå å hoppa på pojken min! Känns som han behöver piggas upp lite :)


Hoj!

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards