MalinWiberg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin - 17 augusti 2012 23:55

Tjo flöjt! Ligger i sängen me ALLA katter, tillome mamma katt alltså och en hund (den bruna såklart) den svarta föredrar golvet då har tkr sängen e för varm XD kan dock hålla med om de ikväll... Kanske borde öppna fönstret igen?!
Ngt som snurrat i huvet på mig idag är att "jag kanske inte mår så bra som jag tror" menar A stressar upp sig väldigt mkt över vår kommande ekonomiska situation då vi båda blivit av med jobbena.. Har tre veckor kvar att jobba nu. Menar förut innan jag å A träffades skulle jag stressat sönder å oroat mig till döds om jag skulle hamna i samma sists som nu... Men jag har hela tiden intalat både mig själv å A att det kmr gå bra å vi kmr fixa räkningar, hyra, mat osv på nå vis ändå... Gud må fucka me oss nu men snart vänder vinden, typ... MEN, de finns ju alltid ett men å mitt kmr nu... Jag tror att jag kommit på mig själv nu.. Jag är avslöjad. Jag oroar mig visst. Jag är stressad och allmänt lost nu... Jag tror bara att jag gömmer min stress å olycka i SOCKER. För nu och sedan några veckor tillbaka äter jag ofantliga mängder me socker...de e godis hit å chips dit. Cholkad och framför allt cola!! Menar jag är ju inte dummare än att jag faktiskt märker på mig att jag inte mår bra av att leva å äta som jag gör...
Jag är ständigt hungrig lr småsugen.
Jag är trött större delar av dygnet å resten är jag seg.
Mina otroligt vackra eksem blossar upp som aldrig förr å ger sig inte med salva hlr. TYDLIGT tecken på att ngt e fel i kroppen när huden reagerar!
Jag har ett humör som en riktig bitterfitta!!
Plus att jag känner att tänderna inte orkar med allt surt ja stoppar i mig...

However nu får de fan va slut!

Fick mig en liten tankeställare för ng dag sen när ja sov, vaknade helt yr å fett konstig å kände att jag bara måste ha socker! Måste få min dos för å vakna... Så ja rullade på nå vis ut i köket å hittade en chokladkaka som ja drog me in i sängen. La mig ner å tryckte i mig den. Lovar de tog inte 20 sek ens... Några sek efter sista tugfan kände ja att jag nästan hade orken att ställa mig upp igen. DET VA LÄSKIGT!

Så nu är de som sagt slut. Började mina framgångar redan på affären idag. Då jag köpte en melon å vindruvor å påriktigt sprang förbi godishyllan för att slippa se skiten.
Nu ska ja sova. Upp å mjölka om tre timmar.

Peace.

Av Malin - 15 augusti 2012 22:48

Hallå där ute!
Lagt mig i sängen nu men e inte trött!
Borde sova nu för ja ska upp å mjölka om några timmar... Är så fruktansvärt opepp på de. Känns piss!
However skiten ska göras...
Idag har ja skrivit in mig på arbetsförmedlingen igen... Soft å va tillbaka... Lr lite smått pinsamt på nå vis... Känns liksom som att man nu för tiden aldrig kommer växa ifrån de stället. Som att de e ngt som man ständigt kmr falla tillbaka på livet igenom...
Så nu e man inne i skiten, räknar dagar å hoppas man hinner komma in i ungdomsgarantin denna gång...vore soft nämligen!
Nä fan ska somna innan ja ska upp. Gonatt.

Av Malin - 14 augusti 2012 01:38

... För att inte verka allt för frånvarande så bloggar ja en liten liten sväng såhär på kvällskanten innan ja ska sooooova!

Vad har hänt då? Sen sist menar ja...
Ja ni, för att göra långa dagar korta...
Har sålt alla kattungar. Jobbat. Masserat hästar å fått sparken!
Sounds nice huh?!

Jo livet är bra roligt ibland... Idag fick jag veta på jobbet att jag bara har en månad kvar att jobba. Awesome? Nä tror inte de... Menar A fick ju gå förra veckan så nu får ödet föra oss vart de vill. Jag bara hänger me... Orkar inte direkt bry mig om framtiden eller oroa mig för saker... De wer sah! Som ja brukar säga...

Imorn kommer några å kollar på sista kissebebisen. Tror dock att dom verkligen vill ha han så jag räknar han som såld :-P
Nu ska ja sova... Gonatt folket.

Av Malin - 9 augusti 2012 21:17

Ao, faktiskt... hade värsta braiga idén om va ja skulle blogga om innan sovdags idag men nu e den som bortblåst...

Hm, kanske kmr tillbaka om ja rabblar på en stund xD


Kom precis in från en runda (utan koppel) men såklart har vi de med oss ^^ älskar när min hund är sjukligt lydig, kmr så fort ja bara hinner tänka att ja ska be honom komma till mig (Y) Men så är han förstås bara när vi går själva som vi gjorde nyss ;P


Funderar en del över vilken hund jag ska börja med, vill ju sätta igång å gå lite hundkurser till hösten å de börjar bli dags att anmäla sig till de nu. Dock har ja inte bestämt mig för om jag ska gå en unghundskurs med mn tok eller om jag ska gå en agilitykurs med pojkens hund.


Menar min tok är påväg in i "trotsåldern" vilket gör att jag skulle vilja ta tag i lydnaden nu, innan han (och jag) skapar oss några fula ovanor... Samtidigt som jag känner att Kompis skulle må bra av lite aktivering. Grejen är nu bara den att jag inte har råd (tror jag) att sätta båda på kurs, sen ska ja ju ha tid me båda samtidigt med. kan bli knivigt.. Men jag känner me att jag måste komma igång med iaf en av dem nu annars blir de aldrig av!


Är lite kluvna när de gäller kastrering av kompis me, om han INTE ska kastreras så vill jag verkligen börja aktivera han, så han iaf blir hanterbar... han e ju klart ingen problemhund men som jag ser de så behöver han mer motion å stimulans än han får idag... Kluven! Hjälp? tips? vem ska ja börja med?


Jag ska ju vidare sen med min bebis å testa rallylydnad å spår/eftersök men vill ha grundlydninden i botten. vill att de ska bli rätt från början på nå vis... :P


Får väl ta kontakt me de aktuella brukshundsklubbarna å höra mig för lite.. är de så att ja har råd med båda till hösten så vf inte? på nå vis känner ja inte för att priorotera bort så mkt bara för att jag KANSKE jobbar den tiden kurserna ska va på... har ju fuckvat schema så man vet ju aldrig men samtidigt vill ja inte rätta mig efter ngt som kanske inte är så... vill fan börja ha lite kul oxå! inte bara låta hela livet kretsa runt jobbet, för de e precis vad de gör nu... å har gjort ett tag. typ ett år! >.<


Ska upp vid 3 inatt å köra ett tråkigt, ensamt jävla pissmjölkpass imornbitti, sen ska ja ta en helg ledigt å bara softa. ska inte göra nått som jag verkligen inte känner för, så de så!


Men nu ska ja lägga mig i sängen å läsa lite massage, plugga på lite igen.. känner att de rinner iväg när ja inte håller efter i böckerna.. :P

Peppa mig själv lite inför de enorma berg som ska bestigas imorn, ska ju iväg å massera två hästar efter jobbet så tröttheten kmr väl förstöra lite. Men blir nog bra så fort ja kmr ut till kunden då dessa hästar verkligen fick mig att känna att det är kul med massage sist ja va ut dit. Tror faktiskt att jag kan hjälpa dem att bli bättre :)


However, ska la slita mig från datorn nu!


Bjuder inte på nå bilder eftersom ja sitter vid datorn å alla bilder som ligger här är väldigt inaktuella xD

Tjo!

Av Malin - 8 augusti 2012 22:44

Ja, så e de faktiskt!
Tkr inte de e kul å sova för fem öre. Spec inte när man inte är de minsta trött eller när de e ett måste. Å just nu e de båda!
Men jag ska upp å mjölka vid tre inatt å vet redan nu hur opepp ja kmr va när klockan ringer... sug!

Men så fint å lägga sig i sängen när ja kmr hem imornbitti ^^

Nu kom hundarna å la sig i sängen... Mysigt¿¡ mjo kanske men dom tar sån plats!

Aja ska inte trök här mer...

Gonatt

Bjuder på lite retardbilder XD

Av Malin - 7 augusti 2012 22:40

jo, de får bli ett inlägg till idag.. kan inte ritktigt slappna av så pass att ja kan lägga mig å somna än så fätter mig här å skriver några rader till...


Jag tror att allt som händer, händer av en mening. asså att de är menat att hända. Sen är de upp till oss människor att bestämma/välja vad vi ska göra med de hela å hur vi ska reagera på de som händer i våra liv. Det är inte alltid lätt att reagera på "rätt" sätt när oväntade saker händer, men jag brukar försöka att stanna upp å fundera över hur jag "borde" reagera och handla... för att de ska bli så bra som möjligt i framtiden liksom.. Låter ju som att detta är vad jag ständigt funderar över men så är inte fallet. dock tycker jag inte atjag ska behöva "måla fan på väggen" bara för att jag får några motgångar kastade framför mig. vf inte vända på de hela, suga i sig av de å lära sig ngt av de?!


Det försvinner så otroligt mycket energi av att må dåligt, känna sig stressad, orolig, arg, ledsen över en massa (faktiskt) små skitsaker!


Studerade min kusin (5 år gammal) lite i Söndags, menar hennes värld gick TOTALT under när en hund tog hennes boll i munnen (efter att hon kastat den) vilket gjorde att bollen blev drägglig.

Menar jag kan förstå henne på ett vis, jag va säkert likadan som barn. Tyckte att en blöt boll var oövervinnlig, men idag vet jag ju att det inte är så. Saker som man då tyckte va "världens undergång" är idag inte ens värt att lyfta ögonbrynet åt..


Kan ge hur många exempel som helst på att det är så... Tänk er själva, tillbaka några år.. behöver inte vara långt tillbaka. Brukar landa ganska ofta på min tid på gymnasiet, första ring va "fucked up" Jag ville hoppa av å skita i allting flera ggr om. (gick NV så de e väl förståligt att de va kämpigt) Men inte omöjligt som jag då tyckte/trodde...

Idag kan jag ibland komma på mig själv med å tänka "shit, tyckte ja verkligen att de där talet va så svårt? tyckte jag verkligen att de va så psykiskt påfrästande" kan bli lite full iskratt. Men samtidigt vet jag att jag faktiskt mådde dåligt då, att de va hårt å väldigt krävande att genomföra Naturvetenskap, MEN jag gjorde de! e de inte underbart. :D


Menar, vad som än ställer sig ivägen för än idag, kommer man ha kommit förbi de imorn. (eller tids nog)


However, Don´t worry, be happy!


Peace

Av Malin - 7 augusti 2012 13:23

Tjo! Godmorron å hej.

Har fått i mig lite frukost å ringt några samtal. Stolt !
Nu ska ja snart ut en sväng me hunden så han får göra av med både energi å urin ^^
Sen bär de iväg till jobbet igen. All alone... Väldigt ensamt har de blivit men med radions och min fantastiska sångrösts hjälp ska de nog gå att ta sig genom kvällen ändå...

Asså A's hund har blivit helt fuckad... Han slickar på Turbo hela tiden. Låter han aldrig va ifred... Sjukt jobbig !!

Nu ska ja gå å gö nå annat halvsegt...

Peace.

Av Malin - 6 augusti 2012 21:43

Hej hopp gummi snopp!


Längesen man bloggade från datorn, men nu gör ja de ^^

Ganska soft faktiskt, gillar inte riktigt mitt tangentbord på luren, HATA lurar utan knappar! xD


Första arbetsdagen efter semestern är avklarad. A fick visst förslängd semester då dom tydligen bestämt sig för att skära ner på personal undertiden vi vatt på semester. INTE OKEJ! Man kan åtminstånde öppna käften å säga ngt om de till personen ifråga. MINST alltså, sen kunde man gjort mer för att få de bra me!

Sen kom dom på att vi ska börja jobba ensamma, alltså inte två-och-två längre... vilket INTE GILLAS från min sida, då jag fick testa på de redan denna vecka eftersom min partner inte fick komma tillbaka efter semestern, guuuuud alltså.


Jag skulle kunna svära hur mkt som helst här men känner att jag bör lugna mig å bara skriva lugna å fina lite smått sencurerade saker här. Hur som helst JAG HATAR FOLK SOM INTE VÅGAR KOMMUNISERA! Vad är de för fel att face:a varandra å snacka om saker å ting?

Sen en sak till, har ju tjatat om att ja vill ha nya anställningspapper å skriva då min provanställning gick ut för dryga tre mån sen, idag fick ja besked att "den aktuella tjänsten är den som gäller" Men vad fan är AKTUELLT när papprena gick ut för TRE MÅNADER SEN!!!! Blir fan lack asså, å nu e de på riktigt...


However, orkar inte elta saker som suger min energi, men gilla läget e de sista ja tänker göra...punkt.


Btw, efter en vecka utan kolukt måste ja säga att jag inte tkr de luktar nå vidare längre... Blä!


Nä, ja tänkter inte blogga vidare om massa annat strund för de va precis de som redan är nämnt som ja behövde få ur mig..


en sista sak, flytta till Dalarna igen e lockande!


Peace!

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards