MalinWiberg

Alla inlägg under februari 2013

Av Malin - 18 februari 2013 20:33

Hej hopp!!
Sitter å jäser i soffan framför Ullared :) älskar dr programmet asså.. fett sjuka personer som e me men fasen så sugen man blir å åka dit asså ^^ inte vatt där på flera år nu >. <
Ska tvinga mamma å åka dit me mig å husbilen när skattepengarna har kommit ^^

Annars tog ja mig i kragen idag å åkte å masserade en häst. Kul :) finns en del å jobba med där så de ska bli kul å se hur de utvecklar sig ^^

Älskling har gjort hamburgare idag som han bjöd på till middag :)

Imorn ska ja gå me häst å hund i skogen en sväng. Hoppas ja orkar :)
Nä nu ska ja sega vidare...

Höj!

Av Malin - 17 februari 2013 19:59

Hej folket!
Inte bloggat på ett tag nu. Brukar visst bli så...
Har iaf åkt på nån magsjuka. Vatt dålig sen fredagkväll. Har fortfarande lite små ont i magen men kräks inte längre iaf.. idag har ja kunnat käka lite mer men känns fortfarande son spagetti i benen...
Så min helg har väl kanske inte vatt den bästa men ja repar mig väl snart.. lr nått.
Ska massera lite på tisdag om ja hinner piggna på mig ordentligt till dess.
Blir en hel del tid me datan när man inte känner sig 100 så ja har nog kollat genom varenda annons me sadlar som finns på marknaden just nu xD de e inte lätt å hitta ngn som skulle kunna va ngt... letar både till min å kusins häst nu så de blir å kika brett :P vi har ju lite olika hästar. ..

Nä ska nog ringa mamma en vända nu så ja kan lösa de hela me att min ponny snart ska komma hem:)
Ha de fint!
Peace out.

Av Malin - 15 februari 2013 14:28

Är precis hemkommen från en låååååång promenad med hundarna. Jag trotsade min änglighet å tog dom samtidigt! Jag brukar tycka de e så satans drygt å gå me båda samtidigt för dom e överallt å ja blir så s*tans förbannad >.< hatar att min stubin e så kort!

Hur som helst, tog me båda å eftersom ja valde å gå i skogen, trots att ingen gjort de på hela vintern, så kunde ja ju släppa den ena tokstollen, så då bliev de iaf inte så mkt å hålla i ^^

Vi gick genom skogen till slalombacken å vände, men fyyyy så jobbigt de e å pulsa i snön >.< dyngsur av svett blev ja å nu sitter ja på tolen framför datan å vill inte lyfta ett finger förrän mitt  gigantiska vattenglas e tomt!

Hundarna somnade tvärt efter promenaden å katten sov redan när vi kom hem så nu e de tyst å lugnt här minsann, fan så gött! :) igår levde dom om så ja höll på å strypa den ena me den andra... (om man nu får säga så om sina älskade djur) så idag tog ja tag i saken innan de hände ;P Menar motion e ju faktiskt A å O för en hund. Man brukar ju säga ingen hov, ingen häst om hästar... tkr de e lite så me hundar fast typ ingen motion, ingen hund :)

Kollade ju som vanligt på Cesar innan ja gick ut, de behövs liksom lite motivation till å ta tag i saker å ting å då e Cesar himla bra :)


Annars har ja inte gjort mkt idag, vaknat, duschat, ätit, data, tv ^^


Sitter å längtar efter min ponny så ja döööör snart.... fan vill ha hem han! :)

kollar på bilder på plutten å minns, saknar å saknar å saknar....


Ska bli sååå bra när ja får hem han :)


E så jävlans pepp å visa alla som tkr ja ska sälja han att de minsann inte alls e vad ja ska göra. de e min ponny å så är de bara. har alltid vatt. 

Tror att de som gör att "folk" tkr att ja ska göra mig av me han är att jag å plutten e otroligt lika. vi har samma starka vilja och är minst lika envisa.. ja, visst fasen kan de skära sig ibland. men de gör de för alla hästägare nångång. å ja måste påpeka att om vi inte skulle gått bra ihop så skulle vi heller inte kommit så långt i utvecklingen å samspelet. 

Utan mig skulle Max fortfarande springa på bogarna, springa över barn som vuxan, hugga sånna han inte gillar å bara för å testa å jävlas. han skulle förmodligen vid de här laget vara så pass sönderriden att han inte skulle gå å laga. Jo, faktsikt för så illa var de när ja tog över han. så otroligt framtung å bångstyrig... värr missförstådd å felhanterad häst får man leta efter!

Men, där e vi inte längre, nu är han lätt som en fjäder i både kropp å mun :) han e lyhörd, frågar innan å varken klampar över ngn eller biter för att bita. Så nog f*n har ja bevisat att de e min ponny!

å ja e sååå glad över att ja fick som ja ville när de gäller å välja fodervärd åt han :) Kunde inte hittat ngn bättre matchning till Max än Amelia. :) Just för att Amelia är så lik mig me ^^ De liksom funkar så bra me max :) å ja vet att ingen annan liten tös hade fixat Max så bra som Amelia gjort/gör... De krävs helt enkelt ett öppet sinne för att rå sig på min underbara ponny, å de e jag sååå tacksam för att du har Amelia! <3 Ett öppet sinne och ett stort hjärta plus en jäkla massa humor! :) För när man har roligt me min ponny de e då han lär sig :)


Nä, nu vill ja ha hem han! :P


Bjuder på några pix på skönheten! :)


Heeej!

             

Av Malin - 14 februari 2013 14:47

Nu sitter jag äntligen vid min egna dator igen! pappa lagade den igår ^^

har städat hela dagen känns de som, men har ändå mkt kvar >.< Tänkte ja skulle slänga ihop en kasslergratäng till kvällen, tända lite ljus å bara mysa. de e ju faktiskt alla hjärtans dag :) Dock ska ja va ärlig å säga att ja ine har en aning om vad denna dag går ut på över huvudtaget... men men, den blir väl vad man gör den till :)


har inte så mkt att blogga om just nu så ja dödar lite tid på ngt ridtest ja hittade på nätet nyss xD

Enjoy! xD



RIDTEST!

Hur högt har du hoppat? 110 när ja va 12 år, efter de inte så högt xD
Vad är de högsta du hoppat med A ponny? Oj, de vet ja faktiskt inte, 40 cm kanske?! sist ja gjorde de ramlade ja iaf av i en bajshög efter hindret x)
Hur högt har du har du hoppat med B ponny? Tror att ja hoppat en tävling på 40 cm me B-ponny men har antagligen hoppat ngt högre annars me xD sååå länge sen ja red B-ponny nu så ja minns inte...
Vad är det högsta du har hoppat med C ponny? 90 cm?
Vad är det högsta du har hoppat med D ponny? 110 cm :)
Vad är de högsta du hoppat med häst? 90 hoppa ja me Atton iaf :)
Vad är de högsta du hoppat barbacka? 80 cm tror ja...
Vad är det högsta du har hoppat utan stigbyglar? - vene xD hände väl att dom flög av ibland xD


Vilken?
Vilken häst är roligast att hoppa? roligast å roligast, min ponny e underbart rolig dom dagar han e pigg å sugen att hoppa :) Annars va ju Atton ett säkert (och livsfarligt) kort :)
Vilken häst är lättast att hoppa? de e väl upp till mig d? :P
Vilken häst är svårast att hoppa? hoppar liksom inte så många olika längre xD
Vilken häst är piggast i dressyr?  Rider inte dressyr, iaf inte engelskt!
Viken häst är piggast i hoppning? ÄR: Max VAR: Atton :P
Vilken häst är latast i dressyr? om vi iaf ska snacka dressyr så visst, Max. men de e ju för att engelsk dressyr bara sågar, inte piggar upp!
Vilken häst är latast i hoppning? Uuuusch, vilka trökiga frågor...
Vilken är den bästa hästen i hoppning? Määääx
Vilken häst är den bästa i dressyr? Men fuck off me dressyren nu!

Jag har….
En  egen häst: Yes!
En foderhäst: Inte just nu! :P
En medryttarhäst: Nae...
En sköthäst: Njeet
Ridit barbacka: Yes!
Ridit utan stigbyglar: Jajjemen..
Ramlat av en häst/ponny: Ofc! ^^
Ramlat av en häst/ponny på ett hinder: de med! :P
Ramlat av en häst/ponny mer en 5 gånger: Absolut!
Gått omkull med en häst: Ao.. >.<
Gått omkull och sedan blivit trampad av en häst: Hm, vet inte...
Brutit någonting i samband med att du har trillat av en häst/ponny: inte brutit men fått sprickor i skelettet..
Ridit ut utan stigbyglar: de har ja ju redan svarat på..
Ridit ut ensam: jaaao..
Tävlat hoppning: Ao :)
Tävlat dressyr: Never ever...


Vad väljer du?
Hoppning eller dressyr? HOPPNING!
Rida ut två eller i grupp? Två el tre. fler blir bara drygt ;P
Gymkhana eller en hopplektion? Hopplektion
A/B ponny eller C/Dponny? beror på va man ska göra...
En häst som är 155 cm eller 165 cm? 155 :)
En häst som är 160 m eller 170 cm? 160 :)


Hopp där har man dödat lite tid.. xD

Av Malin - 13 februari 2013 18:40

Men guuuud va ja blitt kass på å blogga >. <
Antar att jag verkligen har haft massor för mig i flera dagar nu.. då måste alltså min känsla vara rätt :P
I måndags körde ja folk hit å dit. Masserade en häst å så..
Igår körde ja lillkusin till stallet, provade sadel, masserade lite å gick en sväng me hästen. Sen va ja hos mamma å pappa å käka för mormor hade gjort kroppkakor. Har plockat å diskat där emellan, dock i min egna arbetslösa takt så de går inte så fort...

Idag har ja kört mormor till tåget. Vatt hos en ny häst å klämt lite. Handlat. Lagat mat. Diskat. Rengjort min sadel å plockat ner den i molekyler, ska säljas. Käkat å gått med hunden. Blev en ganska lång sväng runt villorna i Överum xD

Nu ska ja försöka chilla en stund innan de e farmen :) antagligen misslyckas ja me å ta de lugnt så ja hittar nog på ngt att göra...

Nä fan hare!

Av Malin - 13 februari 2013 18:40

Men guuuud va ja blitt kass på å blogga >. <
Antar att jag verkligen har haft massor för mig i flera dagar nu.. då måste alltså min känsla vara rätt :P
I måndags körde ja folk hit å dit. Masserade en häst å så..
Igår körde ja lillkusin till stallet, provade sadel, masserade lite å gick en sväng me hästen. Sen va ja hos mamma å pappa å käka för mormor hade gjort kroppkakor. Har plockat å diskat där emellan, dock i min egna arbetslösa takt så de går inte så fort...

Idag har ja kört mormor till tåget. Vatt hos en ny häst å klämt lite. Handlat. Lagat mat. Diskat. Rengjort min sadel å plockat ner den i molekyler, ska säljas. Käkat å gått med hunden. Blev en ganska lång sväng runt villorna i Överum xD

Nu ska ja försöka chilla en stund innan de e farmen :) antagligen misslyckas ja me å ta de lugnt så ja hittar nog på ngt att göra...

Nä fan hare!

Av Malin - 10 februari 2013 18:24

Hello!
Vet inte när ja bloggade sist men ja har iaf vatt uppe i dalarna i helgen. Nu sitter jag i bilen påväg hemåt, neråt i landet igen.

(om stavningen e kass i detta inlägg beror de på att ja inte ser va ja skriver då bilen guppar så satan XD)

De har iaf vatt en helg i berg-och-dalbanans tecken XD
Saknat Ante å djuren där hemma, inte saknat ante å djuren. Busat å haft kul me kusin, gråtit å vatt sur på kusin. Ridit å myst me ponnyn, förfrusit tån (igen >.<) å sniffat å hållt lite bebis :)

Ganska bra helg ändå men nu ska de bli gött å komma hem :) landa igen å bara va. Guuud så skönt de ska bli.
NU saknar ja verkligen Ante !

Putte å Ello å deras bebis kom förbi en stund innan vi skulle åka hemåt så nu har ja träffat mitt kusinbarn å hållt i han :) *bebis-sjuk*
Sååå söt han va :) mys!

Har packat me mig en av Max's sadlar hem. Ska sälja den, för den ligger inte alls som den borde längre..
Sandra ska få prova den på sin häst :)

Nä, fy va illa ja mår nu >.<

Dags å titta ut genom rutan...

Peace.

Av Malin - 5 februari 2013 19:02

Hejsan Hoppsan! :)


Idag har ja vatt hemma, AF ringde å sa att ja skulle gå ut UGA:n å sluta på Miroi för att jag ska börja få ersättning från A-kassan... "Jahopp" sa ja.. ännu fattigare å ännu mindre att göra om dagarna >.< ska in till AF imorn å sen ska ja typ bara ringa dom en gång i månaden å berätta va ja sökt för jobb. 

Lagom me kontakt iof, men bli såååå långa dagar hemma.. >.< Aja, denna gång ska ja försöka hitta på ngt varje dag iaf! å tänk så mkt tid jag får med hundarna :) å tänk så ofta ja kan störa mig på grannarna... 

Shit, bägaren börjar verkligen rinna över nu. VAFAN ÄR DE FÖR FEL MED ATT HA EN HOBBY EFTER 60 ÅRS ÅKDER ?! skulle underlätta för oss andra som försöker leva ett normalt liv om "dom" liksom kunde sluta bry sig å försöka leva om sitt kassa liv genom andra... nä fy fan nu e ja less så de räcker å blir över. Punkt.


Sista natten me gänget nu ;P för mitt hår asså :) Imorn åker de av å de blir mkt me :) ska försöka fixa nån "före"-bild så ni får se förändringen sen ;P


Saknar min ponny väldigt mkt nu asså!!

Nu när man fått lite smak på hästar igen när ja lånat Ansi's pålle några dagar så vill man liksom inte vara utan de sen... Åååh, vill ha hem han NU!!


Har lånat hem mammas dammsugare idag me, sååååå oslagbart nice på å kunna dammsuga lite igen, har kört över alla golv å våttorkat me. luktar så gott å golvena blänker ^^


ska se farmen snart å efter de ska ja köra upp dammsugaren till mamma igen å lämna bilen... :P lr kanske ringer å kollar om dom måste ha de ikväll, vore gött om ja fick låna bilen imorn eftersom ja måste ta mig in till AF efter ja klippt mig... aja, ett senare problem.


Ha de gött folket! :)


Pix på prinsen! :)

       

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards