MalinWiberg

Alla inlägg den 18 november 2013

Av Malin - 18 november 2013 17:34

Hello folket!


Sitter så stilla jag kan, kroppen gör såååå ont! Hade verkligen glömt hur träningsvärk kändes. Nu vet jag.

Har ont från vaderna å upp till biceps xD Meeen de e bara å bita ihop, gör ju ändå lite mindre ont om ja håller igång å rör mig hela tiden, men fy vale för att sitta/stå en stund xD blir såååå stel.


Tänkte att jag skulle ta mig ett ordentligt hopp-pass me ponnyn i helgen, dock blev de aldrig av pga en massa annat kom ivägen xD

Idag tänkte jag att nu jäklar får de bli av, oavsett vad min kropp säger. Resten av veckan kommer inte gå iaf, trots att jag i stor sett kommer bo i stallet.


Eftersom ja blev av me lånebilen igår å forfarande inte fått till ett däckbyta på mitt as så gick jag till stallet, stel som fan men gick bättre när man kommit igång lite. 

Väl framme så började jag att mocka, massa bajs! hela tiden. (negativt med att hästarna går in så satans tidigt!)
fixade höpåsar osv med, sen gick ja ut å visslade på hästarna å jäklar vad ja kan vissla! Tror hela bynn hörde de idag, blev impad själv. x)

Å hästarna kom, i full fart! Max i täten x)

I vanliga fall brukar han tvärnita framför mig å doppa huvet i godis-fickorna men idag fortsatte han förbi, med hela flocken efter i full galopp. leran bokstavligt talat stänkte åt alla håll å kanter! Max sparka bakut å toka påvägen upp till grinden x)


När ja kletat mig ifatt hästarna plockade ja på han grimman å gick in i stallet.

Hann iof inte ens in i stallet förrän ja upptäckte att de fattades en sko, igen. Suck!

10 dagar sen! 10 fjuttiga jävla dagar sen fick han nya skor, efter 2 veckor med tappsko. INTE igen asså..

Skrev dirr te hovis, svarar han inte imorn senast så byter ja till annan hovslagare!

Visst fan att de e lerigt i hagarna men 10 dagar ska skon fan i mig sitta.


Har iof blivit förundrad över att trots 3 veckor utan sko (på frambenet) har han aldrig haltat! O_O Nu snackar vi framhov, som i vanliga fall borde gjort ponnyn blockhalt!


Coolt att han inte är lika öm längre :) Får mig att vilja prova sko av han ännu mer. tänkte dock att skorna skulle få sitta över vintern, men de verkar ju gå sisådär xD


Iallafall så tänkte jag ju hoppa idag, hade ju byggt bana å allt så ja borstade, slängde på utrustningen å så sa ja att vi går ut, känner oss fram, vill du hoppa så gör du annars skiter vi i de. Ville iaf motionera lite eftersom Masken fått vila hela helgen.


hade ju tänkt pusha han lite å se vad vi kunde men ja kände att de inte är rätt idag, utan en sko. så vi hoppade bara några skutt på hindrena som stog. blev iaf 70 cm :) å han flyger över. sååå roligt! tänk om han haft skon kvar då kunde vi flygit lite till. Men 30 min fick räcka.

Får hoppas att han har en sko på tassen nästa helg, då kan ja göra ett nytt försök till att framkalla lite svett ^^ x)


Imorn får de nog bli lite trickträning ist.

 


nej, nu kom ja ju på vad ja ville göra i helgen, vi ska ju LÖSHOPPA :D utan en klump på ryggen :)
De ska de bli ^^

Nu ska ja sega vidare sen ska ja gå till stallet en vända till å kvällsfodra.


Ha de fint där ute! :)

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards