MalinWiberg

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Malin - 5 november 2012 16:25

En vän jag inte kan klara mig utan:


Måste åter igen säga AMELIA (http://ameliabergkviist.blogg.se/)

Menar hon är verkligen en riktig vän! hon är allt en vän ska vara.. snäll, rolig, omtänksam och VÄLDIGT hjälpsam!

Hon har ju min häst nu, sedan Maj :) å utan henne hade jag helt enkelt inte klarat mig.

Man kan alltid snacka me amelia om allt, man får sjukt mkt hjälp oavsett när var å hur. Hoppas du förstår att jag uppskattar varje steg du gör för mig och Max! :) Utan dig hade ja tvingats sälja honom. å de hade gjort ONT!


Så jaa, Amelia is tha shit! <3

Lööövar henne :)

 

Av Malin - 5 november 2012 15:28

Undrar om stål ens är tillräckligt starkt för att ge rätta intrycket av hur envist stark och oemotståndlig min vilja är just nu..


Viljan att komma dit, att hittat tillbaka till mig själv, min hobby och mitt liv. Viljan att övervinna alla (förbannat fula) pengar som bara är skapta för att orsaka förvirrning och hat! jo, för de e precis så ja känner för pengar, valutor, fucking jävla bull! Man blir så förbannad för att ens drömmar går i kras, ständigt går i kras pga dessa jävla pengar, vafan ska man ha dom till?! Precis så tänker ja när förvirrningen kmr igång, när man liksom är så nära att göra ngt kriminellt bara för att bevisa att jag inte behöver dessa fula jävla pengar.. Usch!


Menar en sak kan vara så otroligt nära men endå så fruktansvärt långt borta pga att en (eller flera) tunna jävla pappersbitar ska vara emellan. That sux! BIG TIME.


Nu sitter ja där igen, ännu en häst knackar på dörren, behöver hjälp, behöver mig.. Jag behöver den!


Jo, den e gratis så inte behöver ja pengar för själva "införskaffningen" av hästen. Dock är de ju mat, strö, hagkompis.. ja, ni som är i hästvimlet vet vad ja snackar om.


De dumma är att ju mer ja klurar, tänker å fixar så ploppar de upp nya möjligheter hela tiden. hittar PANGPRIS på foder! billigare än såhär finns inte, plus att de ligger sjukt nära! inte långt alls å åka å hämta!

å de skulle räcka till Okt nästa år (enligt mina beräkningar).. sååå värt de. dock e de ju 2500 fula jävla kr som ligger emellan mig och mina drömmar.

Inte mkt pengar, men tillräckligt för att krossa mig.


Kan fixa en billig hagkompis med. plus att få den betald, mat,strö,vaccin U name it. (oxå ngt som underlättar sinnessjukt mkt)


Kan eventuellt också dela denna underbara varelse med en annan person, som då självklart betalar hälften av alla kostnader. då är vi nere i ett väligt billigt läge för mig, men ändå.. 


De e precis som att gud fuckar me mig! vafan vill han/hon ?!?!


Seriöst, jag kan tänka mig dum i huvet kring detta... 


Men ja vet inte, tkr ja har en förmåga att dra till mig djur som verkligen behöver mig... har ju under min uppväxt tagit mig ann VÄLDIGT många kaniner som annars skulle hamnat i frysen. I början på detta år fick ja en hund som annars skulle fått somna in (4 månader gammal) DET är inte rätt, Jag vill göra rätt... i så otroligt många lägen så de tillslut bara kör ihop sig...


År 2009, i Maj om jag inte minns fel.. fick jag en häst som slaktbilen skulle ha hämtat samma vecka om ja inte tog han å drog.. vilket ja självklart gjorde! Han var då 7 år gammal (ung, hade hela livet framför sig men tyvärr inte helt frisk) df fick jag han.. har nu haft honom i tre år och han har sedan dess varit frisk som en nötkärna! Vet inte men på ngt vis har jag ju en förmåga att hjälpa djur till ett längre och bättre liv.. vill så gärna fortsätta göra de... Utan att pengar ska vara ivägen!


aaaah, shit asså kan bli så sjukligt frustrerad!! inte bara KAN, jag ÄR! >.<


Tur att älskling är snäll å fixar mat/frukost åt oss nu annars hade ja nog slagit hål i närmaste vägg...


Nä, fan ja vet inte vart vill komma me detta inlägg men känns lite lättare att arbeta vidare me mina skyhöga drömmar (som för många är vardag) när ja fått ur mig lite iaf...


Peace.


Bilder: Lite blandat, inkluderar en del av de ja skrivit om.

         


Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards