MalinWiberg

Alla inlägg under januari 2013

Av Malin - 9 januari 2013 21:12

Ja, de e faktiskt hela två år idag tillsammans med Ante! :) Såååå nice!

(De var det jag menade med speciell dag i förra inlägget) Vi har inte gjort så mkt för att uppmärksamma de hela, vet inte om man ska göra de?! I vilket fall är inte sånt min starka sida, jag är VÄLDIGT oromantisk. punkt.


Är iaf lycklig över att vi fortfarande hänger ihop i vått å tort! :) Anten min lilla prins ^^


Har heller inte pluggat ngt alls, som jag skulle gjort. Inte blev de ngn långpromenad me kompis heller... såååå trökigt väder ute nu! >.< snö/regnar å e fett kallt å ruggigt...


imorn blir de nya tag, ska in till stan 8-16 iaf.. sen ska ja handla lite go-mat så vi kan fixa till mamma som fyller 50 tomorrow! O_o (50 basst !!) halvvägs genom livet ;P


Vene, får se om ja slänger ihop en kladdkaka oxå! till efterätt liksom :) 


Soc ringde förut me, våran handläggare har ju haft semester typ en månad så då skulle ngn annan där ta över hennes handlingar och se till att vi får våra pengar utbetalade, dock hade dom fuckat allt så vi har legat efter me hyra osv osv nu.... såååå nu betalade hon ut alla pengar, vilket resulterade i att vi får mkt mer än vi skulle fått ! :D Pga att Ante börjar få CSN nu i Jan så borde de dras av massa pengar men eftersom hon sa att beslutet redan är taget å att vi fått vänta me pengarna så fick vi allt! GÖÖÖÖÖÖTT :)

8 lök kmr in på kontot imorn då :D *Tänk att man kan bli så lycklig över att se pengar komma in å vända på kontot* 

Hur som helst så ser ja mkt ljust på saken! :) Våran handläggare har alltid varit sjuuuukt snäll mot oss... så henne rekomendaras!


Har mailat lite med en person som ska sälja sin haflinger några dagar nu, å jag är mer än sugen asså!! Fy fan vilken nice tösabit! :D dock har ja inte 8 lök (förutom dom som kmr imrorn ;P) skulle kunna fixa klart allt i heda å ställa nah där men då fattas sällskap... vene asså, kusin vill dela henne me mig å de e väl nästan ett måste... Shit asså, känner mig så sjukligt jävla patetisk när ja sitter å drömmer om sånna här saker... vafan ja sitter i den sitsen att jag borde drömma om att få mat på bordet varje dag, men ist vill ja ha ännu en häst på halsen.... 

Fett konstig hjärna ja har....

åååh, skulle göra så satans mkt om ja fick jobb nu asså! bara ett litet sketet jävla jobb skulle kunna få mig att få råd å iaf ta hem min ponnyplutt igen... (Lugn nu Amelia jag har ju faktiskt sagt ett år å jag håller mitt ord, sån e jag! Maj tidigast)


Nilla hitta en vbl hingst för 2 lök me, den e WOW! :) såå snygg å inte gjord ngt med = INTE FÖRSTÖRD:)


Meeeen men keep on dreaming.


ngt ja tänkt på väldigt länge kom ifatt mig förut idag, jag vill ju jobba med människor på ngt vis (tror jag) å jag älskar att ge råd, peppa å finnas till för andra... så har jag ju en kusin, yngre än mig. som behöver (som många andra) lite extra stöd i skolan å på fritiden, vilket har inspirerat mig väldigt mkt... för jag känner på nå vis att jag verkligen vill jobba med yngre människor, mellan 13 å 18 år ungefär... vet bara inte hur jag ska komma dit utan att behöva plugga... menar hela samhället idag är baserat på kunskap, kurser hit å CSN dit... vafan måste man va så  jävla papperskåt å vilja ha bevis i pappersform inför ALLT!? Menar bara för man har pluggat till sig en plats som veterinär är de inte säkert man duger som de, usch finns så mkt hjärnor där ute som verkligen är för mkt. vissa pluggar sig osmarta e min åsikt!


menar, jag orkade inte hela vägen till toppen av en veterinärlegitimation men nog fan ser jag mig själv som en bättre veterinär en den där tjejen som kom från stockholm å pluggade till vet men ALDRIG någonsin i hennes hels liv hade sett en ko på riktigt... vafan e de liksom!?!?! bara för man har hjärna kan man väl inte ge fan i använda den... shit, känner att jag spårar lite men försår ni min tanke. MAN BEHÖVER INTE HA PÅ PAPPER ATT MAN DUGER!!! de gör man gott å väl ändå... Fuck alla betygsystem å fittiga lärare! (jo, för de e mest lärarna som satt snarskank på mig å min framgång)


Hur som, ska inte klaga på lärarna, dom gör ju bara sitt jobb *Host, host, bullshit*

Nä fan va deppigt de blev... 


går å lägger mah hos ante å kollar krullproductions ist!


Peace.


 

Detta är haflingerna ja vill ha! :) (dock fett liten bild när ja sparade den på datan)

Av Malin - 8 januari 2013 22:28

Bloggen, bloggen, bloggen... älskade bloggen, min bästa vän! :)


Hur är läget med er där ute? Här snurrar de för fullt ^^ (e som de brukar då med andra ord x))


Idag har min vove äntligen börjat stödja på sitt ben igen :) Skönt! *Mamma kan pusta ut*

Nu är de bara väntaå se när han e helt bra, tar väl sin tid, inte gör de mig ngt saker å ting måste få läka, plus att man får njuta av tiden då han är en väldigt lugn hund ^^ för omväxlighetens skull :)


Imorn är jag ledig. SÅååååft! 


Då ska ja plugga, plugga å plugga :) sen ska ja unna mig å Kompis en långtur me :) Turbo får vara hemma å softa i soffan! ;P Mer har ja inte planerat. tänker inte göra hlr... :) trots att de e en speciell dag.


Idag har jag iof pluggat väldigt flitigt tkr jag :) skrivit ett helt prov. 15 frågor rakt av barre :) De där med Horsemanship e min grej å ngt jag kan pyssla med i timmar :) Spännande!


Imorn blir de dock lite mer muskler å latin x)


Nä hörni, nu ska de kissas sen sovas!


Hare.


Btw, jag vill ha den tösen i min samling! :D



Av Malin - 8 januari 2013 10:31

länge sen ja bloggade nu märkte jag, trodde inte de va så länge sen men de e ju 4 dagar sen..


Igår va ja på miroi första dagen, hatar att berätta om mina första intryck å upplevelser för de e alltid så negativt. så ja vet inte om ja ska hålla de för mig själv lr inte xD

Vi kan väl iaf säga att ja hoppas de blir bättre!


Idag är jag hemma för vård av barn, min pojk blev biten i benet igår å har vatt blockhalt sen dess... e fett orolig (kalla mig tönt om ni vill) men jag vill se åt vilket håll de går innan jag vågar lämna han ensam hemma en hel dag... Försäkringen har ju brunnit ut me då ja inte kunnat betala å som han mår nu får ja ju inte försäkra om han än så ja hoppas de går åt rätt håll iaf så de inte behöver bli nå veterinärbesök...


Annars sitter ja nu i soffan me en cola cherry (va tvungen å testa) å äter choklad, småglor på tv (bara skit) å ska nog läsa lite massage ist. Börjar ju bli dags å kunna detta nu! :S


Ikväll ska ja kolla på Farmen, minns att de va mitt favvor-program förr x) så ja måste ju bara kolla igen å se om de fortfarande e bra :P


Nä, ha de fint folket!


Hoj.


 

Av Malin - 4 januari 2013 23:35

Hejsan Hejsan!


Gör en liten update innan sovdags! :)

Idag har jag, kusin å pappa vatt in till byn å beställt en jävla massa smörgåstårta till mammas 50-års fest.

Sen åkte vi till en affär där ja skulle koll aupp om  min nya hundmat fanns att köpa å de fanns den :D Awesome! så nu kan hundarna börja käka färskfoder på riktigt :)

Efter de åkte vi upp till Heda å mätte lite i stallet som kusin å ja byggt :) å tänka sig, de va lagom stort :D trodde de skulle va för litet, men de e godkänt för små stora hästar iaf :) som två boxar då. gör man spiltor eller lösdrift så e de godkännt för större hästar :)

såå, imorn ska vi åka till Åtvidaberg å kolla lite Westernridning, sen vidare till Lnköping eller Norrköping å kika på lite hästprylar, kanske köpa nå tråd å sätta upp i hagen i Heda, e ju lite småpill kvar där :P


Nu ska jag snart ta med min alla mina pojkar å gå å sova... får se om ja får med mig Älskling me lr om han kanske ska spela lite mer data först.. :P

Aja, de lär märkas, ja ska iaf läsa lite massage nu innan ja somnar me :)


Ha de fint folket så hörs vi mer imorn! :)


Hoj!

Av Malin - 3 januari 2013 23:04

Heey där ute!


Idag klev ja upp vid 10, tror ja.. de där me å ställa om dygnet e fan inte lätt asså >.< snacka om att de va drygt å kliva upp å jäklar va me gånger ja snooza luren.... Men upp kom ja!


vidare in till stan drog vi, jag, älskling å hundarna... A skulle fixa lite på banken å AF. å jag skulle på möte på MiROi >.< Måste säga att mötet inte väckte nå jätte-sug efter å få börja hänga där men de blir väl bättre bara man kommer igång... låter bara så himmla länge när man kollar att de e planerat att ja ska va där tillome den 6:e April !!!


Dock e ju målet såklart att få jobb innan dess, men de e ju inte så satans jäkla enkelt...


Sökte dock ett nytt jobb precis nyss, håller en tumma för de me! :)


Efter Stan kom kusin hit!! :D hon diskade å donade, sådär som bara hon gör :) sååååå snällt å komma hit å börja städa ;P Jag hölls me en massa pärmar å papper, tänkte försöka få ordning på de nu...


Sen åkte ja å kusin till Konsum å handlade till tacos ( HON BETALADE! :O :D) plus att hon slängde i massa fryspizzor (som ja ska testa min nya micro med ;P) å Choklad från Lindt, londor :D såååå gott å sååå dyrt. Men tänk sån underbar kusin jag har!!! :)

Hon lämnade även kvar chokladen å massa cola här... :D


Wow, asså usch! ja får sånt dåligt samvette när hon har vatt här å lyst upp mitt liv ljusare än solen! Hon är så sjukligt jäkla snäll å givmild. de e otroligt! Hon förväntar sig liksom inget tillbaka... Dock tror jag på karma, så förr eller senare betalas de igen! Även om jag kanske inte kan ge så mycket så kommer de tillbaka på ngt vis! :)


Jag kan fortfarande inte släppa att hon gick in för mig å betalade flera hundra på min ponny när han skulle vaccineras för att ja själv inte kunde, menar den sista på denna jord är nilla som ska behöva betala på min ponny. Såå.. ja vad säger man TACK kusin! <3 Du är underbar. Så jäkla enkelt är det bara.


Klarar mig inte utan Nillapilla. Hon skänker sån glädje, sånt lugnt å sån otrolig ro i stjälen (stavning?!) hos mig så ja kan inte annat än lé :) Förstår ni kännslan när ja säger att ingenting är omöljigt med henne... ?! De känns liksom som att allt går bara man vill... Bara vetskapen om att hon är här, i Överum får mig att må sååå bra! :)


Blir annat när hon åker igen =/ hoppas iaf att vi får helgen med :) å att hon kommer tillbaka snart efter hon åkt!


Hur som helst, PUSS på dig kuss! love yah! :D <3


Nu sitter ja å glor runt på datan å tv:n... Älskling spelar... ja tänkte kasta i hundarna lite käk å sen ta en promenad :)


Ha de fint där ute folket så hörs vi!


Tschüss <3



Älsklingskusin å våra pojkar! :) (den svarta Turbo-pojken är inte med på bild då han är för mammakär för att gå ifrån kameraMalin x))

   

Av Malin - 2 januari 2013 19:41

Idag säger ja grattis till min ena bror som fyller 24 år idag :) guuuud så gammalt ;)

Annars har min dag bestått av att ringa runt överallt... Skulle fått.pengar av soc den 20 dec men har ju inte fått nått så har ringt alla bolag å bett om att få skjuta upp betalningen av räkningar. Jagat soc men hon har ju självklart ledigt till tisdag...

Sen har ja ringt facket, lediga där med... Suck. Fick iaf tag på min förra arbetsgivare till häxa å hon lovade att ja skulle ha mina papper innan fredag..Vore ju inte dumt då ja väntat sen september. Har en hel del A kassa pengar som ja blivit utan pga att allt bara ska jävlas.. Hur som. Börjar bli fett less på att allt fuckar me mig...

Ringde även ett jobb ja sökt innan jul för att höra om de hittat ngn.. Skulle ringa tillbaka på fredag då de va ngn annan gubbe som hade koll på rekryteringen... Så håller väl tummen ett tag till då...

Ska även fota min sadel å se om ja kan sälja den... Vore inte fel me lite kosing nu då vi ligger minus på kontona... Uuuusch för denna sjuka värld.

Imorn ska ja in till stan en vända. Ska på möte me min jobbcoach. Hoppas de kan göra ngt bra för mig nu.... Dessa ska tydligen vara mer specialicerade på egenföretagande osv...

Aja. Nu ska ja gå å tjata till mig en kexchoklad från mamma ^^

Peace.

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards