MalinWiberg

Alla inlägg under april 2013

Av Malin - 29 april 2013 14:17

Hej folket!
Nu är ja tillbaka med ett nytt inlägg i bloggen... sitter i soffan å slöglor på tvn. Bara skit att se... har vatt ute på en promenad me hundarna, duschat å ätitfrukost. Sov till halv elva idag. As gött om ni frågar mig ^^

Jobbhelgen e avklarad. Jag överlevde å tog mig genom den.. är ledig idag, ska jobba imorn igen å ons å tor med.. happy valborg liksom!

Läste gullungen Amelias blogg nyss, hon skrev om min ponny å att de snart e dags att lämna ifrån sig han igen.
De tog tag i mig :/ blev lite ledsen faktiskt :S hatar verkligen att göra andra ledsna... spec Amelia. Hon som vatt så snäll mot mig å tog hand om han åt mig när min ekonomi inte tillät. Å som tack tar jag han ifrån henne å gör henne ledsen... >. <

De suger verkligen! Samtidigt som de suger att va utan han :/ jag saknar han så de gör ont >. <
Synd vi inte bor närmare varandra, då hade vi kunnat dela på han :P

Nä, ja vet inte vad ja ska säga mer... e tom.

Baaaj sålänge då!

Av Malin - 26 april 2013 22:46

Nehe ni, jobbhelgen har börjat. Ligger i sängen nu efter första passet ikväll. Imorn e de delad tur å söndag lika så... meeen vet ni vad?! Nästa helg ska jag va LEDIG !! Första helgen på fem veckor blir de ^^ awesome...

Ibland undrar jag hur en människa e skapt egentligen... när man är arbetslös så tkr man att alla jobb i världen skulle vara bättre än att gå hemma men när man jobbar vill man bara va ledig x)
Antar att de ligger en hel del i den där sångtexten "det man inte har de längtar man till, när man fått de som man vill då står tiden still"

Lr så längtar man efter ngt annat å bättre...x)
Jag är nöjd me mitt jobb faktiskt. De känns bra och ja börjar komma in i de på riktigt... de e mkt frihet under ansvar å de passar mig perfekt :P
Är en person som funkar bäst ensam har ja märkt på senare år x) men jag tror dock att se finns roligare jobb x) har bara inte hittat dot än.. tills ja gör de får detta duga. Å de e ju bara sommarjobb så de e ju snart slut :/

Nä ja skulle väl sova vah >. <
Om de nu går, bebisarna vrålar som aldrig förr ur garderoben....

Gonatt!

Btw, har ju massa olika bilder jag ännu inte fått upp... bjuder på lågra nu.

Av Malin - 25 april 2013 22:41

Bloggtorka? Yes!

Ligger i sängen, ensam, har vatt ensam hela dan så kan lika gärna gå å lägga mig ensam med. Känner mig som en kamel. Öh, nä kanske inte men åt helvete ensam!

Vart e min pojkvän? Min sambo å livskamrat?

I datorns oändliga värld kanske... inte värt å gå emellan då blir de bara sura miner...

Vem ska ja prata med.. börjar bli fett drygt å snacka me hundar, kattungar å fuktig tvätt!! Man får såå bra svar.

Kunde skrivit om de positiva idag men detta vägde över...

Gonatt suckers!

Av Malin - 24 april 2013 18:20

Hejsan!


Har nu landat framför datorn en sväng, känns som jag inte gjort ngt vettigt alls idag men när jag frågar min kropp så tkr den att de snart e läggdags.. Har såå ont i kroppen, fattar verkligen inte varför :S Menar de började dagen efter jag slet ur brodden på lillkusins häst, de e visserligen ett tungt moment att genomföra spec då en brodd satt utav bara helvete så de fick sitta kvar xD.. så ja, jag tog i så ja skakade å benen va som spagetti efteråt men ändå, tkr liksom inte att de hör ihop med vart de smärtar som värst... lr jo, de gör de fan.. men HELA kroppen borde väl inte värka... ?!


Aja, ja vet inte, ont gör de iaf x)


Började dagen med att köra bejb till skolan, då vi kom på att han bara gick två timmar idag så tänkte jag sysselsätta mig på egen hand medan han gick i skolan så han bara kunde åka me hem sen.. Så jag drog me hundarna upp i skogen, dom sprang lösa å jag flåsade efter, glömde självklart en pollentablett idag, när vi vände å skulle tillbaka till bilen hängde tungorna mellan knäna på hundarna så varma dom va, så ja funderade ett tag på hur fasen dom skulle kunna vara utan vatten tills de va dags å åka hem två timmar senare... vi fortsatte iaf en liten bit till då jag fick syn på en ny stig ja ville prova xD å tid hade vi ju... inte långt från bilen hittade vi på en liten sjö :) lr ja, ganska stor va den.. hur som helst, hundarna rusade dit å kastade sig i båda två. överlyckliga över att få svalka sig å bara gosa runt i sjön. Så nu är årets första dopp avklarat för deras del :P

Fanns en liten grillplats där, ved å en fin bänk å sitta på me så dit ska vi fler ggr i sommar har ja bestämt ^^


När hundarna hade badat klart hoppade vi in i bilen å åkte vidare till Heda där jag fixade lite med hagen, började stängsla in båten men tråden tog slut så ja får fortsätta en annan dag x)

klippte bort en del grenar me som va ivägen... :P


efter de va de nästa dags å hämta Ante så vi åkte ner å väntade på han, just de... i skogen ringde mormor me, så hon satte in 300 kr till mitt kort då hon tyckte synd om oss å hundarna som inte ätit på 2 dygn. Så innan vi åkte hem handlade vi lite käk ^^ sååååå gott!
ikväll (senare) ska jag steka mig lite blodpudding å bacon för att jag kan!! :D


Åt lite hemma, städa lite sen åkte jag tillbaka till stallet till halv 4 typ... fixade iordning hästen å red ut en sväng :) gick sååå lugnt å fint till en början men sen blev hon på hugget, studdsade fram xD uteritten var väl lite si å så.. så jag beslutade att vi skulle avsluta 10 min på banan när vi kom tillbaka, vilket blev succé. vi jobbade ltie från marken, volter, öppna, sidepas å skänkelvikningar.. sen avslutade vi med lite löst Nh arbete :P hon följde mig som en hund :) var sjukt uppmärksam å med på noterna :) tills ngt skrämde henne å hon sprang hem till stallet å käkade gräs xD men ja tog upp de igen när ja samlat in henne så vi avslutade me flaggan på topp iaf :) höhö!


så nu saknar ja min ponny vidrigt mkt asså! >.< vill ha hem han så vi kan mysa ^^


 

De drar ihop sig nu, snart börjar vi flytta :) hihi! 1 Maj får vi nyckeln.. ska bli sååå gött å komma ur denna mögelhåla! Usch för å bo kvar här... nä fy fan, ska bli gött å bli gamlebybo igen :)


Nä, nu ska ja sätta mig i soffan en stund å ta de lugnt! :)


ha de fint. bajbaj!

Av Malin - 23 april 2013 13:06

Yeeeey!! :D Nu ska ja ladda upp några bilder, vet inte vilka men bilder ska de bli ^^ Mr A spelar nämligen bara bilspel nu så då kan ja ladda upp utan att förstöra ngt :D Höhö!!


Charmigaste rumpan ever! ^^ (bilden är snodd av Amelia)

 

Har varit iväg å masserat lite på förmiddagen idag :) kul!

Har fått i mig lite frukost nu med, fanns inget hemma innan ja åkte så fixade lite på vägen hem ist :) Så nu är ja på bra humör igen xD haha! har en tendens att bli lite småsur eller iaf ha jävligt kort stubin innan magen fått sitt på morron x)


Ska jobba ikväll, märkte precis att ja börjar kl 17 idag :) Jag som trodde ja skulle börja kl 16! Skönt me en timme extra ledigt.. :) Får se om ja orker ta mig ut i skogen ngt, hunden behöver nog skene av sah lite... har iaf fått i mig en pollentablett nu (glömde i morse) så snart ska ja väl kunna gå ut igen...


Kusin skickade brev igår, ett sånt där vanligt brev i ett kuvert ni vet, inte mail asså xD var visserligen till Ante men jag fick läsa iaf :) höhö! Hon berättade att syster sol spelar på arenan i Falun den 8 Maj. Å de vore ngt jag skulle vilja gå på! :) Faktiskt. tråkiga är bara att Ante går i skolan, å de e ju han som egentligen tkr om henne ^^ 

Tanken var att vi skulle åka upp å kolla på de å påvägen hem ta med min ponny ner. ni vet, göra två flugor på smällen :D å de tkr jag vore asnice! får då har man ngt att se fram emot big time :)

Måste ta tag i de sista nu, fixa till den lilla hagen å göra klart i stallet samt prata med grannarna å få ordning på deras hagar med :) sen e de bara ponnyn som saknas :P


   
(Fler bilder snodda av Amelia)


Uuuuusch va ja saknar grabben nu!!! :/
Vill att han ska komma ner så vi kan ut å busa igen :) lulla runt i skogen å bara mysa ^^


Nä, nu ska ja väl kolla till kissebebisarna lite, sen får ja se när ja orker ut i skogen x)


Heeeej då!


 

Av Malin - 22 april 2013 20:07

Hello!
Skulle bli regn idag men va fint väldigt länge, kom några småstänk på eftermiddagen :)
Ledig idag :) SÅÅÅÅ skönt. dock måste ju jobbet ringa iaf xD smällar man får ta, fick iaf veta att ja ska jobba en timme extra på söndag! *yeey* Menar, vafan gör en timme hit lr dit.. kan man väl göra! x)


Idag har jag iaf vaknat, duschat, kört älskling till skolan, fixat i stallet åt lillkusin, åkt hem igen, käkat, städat lite, hämtat älskling i skolan, hämtat lillkusin i skolan, åkt till stallet å broddat av hennes häst å ridit en sväng i skogen :P

Dom där jävulska brodden är ju inte å leka med asså... nog för jag tyckte de gick som smort ända till sista brodden.. den satt som sten! å den sitter faktiskt kvar med >.< jag pallade inte ens med hammare å få loss aset. får se om ja kan ta den på onsdag kanske...

men men, 7 av 8 brodd e ju borta iaf. 
Ser (inte) fram emot å brodda av min  ponny sen, (om han har brodden kvar vil säga) han ska ju i sånna fall ha sammalagt 16 brodd. x)

Ja, jag är anti två brodd/hov. vafan e de om liksom xD hästar är inte gjorda för att gå på klackskor. tack för mig!


Annars har jag precis kommit hem, dricker lite cola (som Sandra köpte åt mig :)) kollar på lite Morgan å Ola-Konny xD dom e ju såååååååå mysiga xD Höhö! (helt fucked up program) men kul.


Imorn ska jag upp å massera igen :) sen ska ja jobba på eftermiddagen å kvällen.

Detta blir återigen ett tråkigt inlägg utan bilder... >.< hatar verkligen sånna MEN jag vill inte få spö av Bejb när hans spel hänger sig om ja laddar upp bilder.... så ja skiter it!


Hej då me er!

Av Malin - 20 april 2013 17:12

Hej hej hej!

Ligger i soffan å tkr synd om mig själv x) fick sån jävla huvudvärk sista timmen på jobbet idag.. försöker få den å släppa med en alvedon och massa oboypulver ^^
Ska snart gå upp till mamma å pappa å grilla å käka gott me dom å lillebror.. :) älskling å hundarna ska ju med såklart :)
Tänkte jag skulle lagt upp lite bilder på bebisarna men tror inte de e lönt å göra de nu. Mr A skjuter ju gubbar på sin dator å de hänger sig ju om ja laddat upp ngn... helt fuckat nät x)

Slänger upp dom senare helt enkelt.. :P

Imorn ska ja jobbe delad tur.. ledig Måndag, då ska jag SOVA!! Sen jobba tisdag igen x)

Nä nu orkar ja inte skriva längre... bajbaj!

Av Malin - 19 april 2013 19:13

Hejsan hoppsan!
Hur e läget? x)

Här e de tröttsamt, spänningsfyllt och helt okej...

Har duschat, sköööönt! Man hinner liksom inte missbruka duschen lika mkt när man har fått jobb märker jag xD så de va extra nice å duscha idag. Nu känner jag mig ren å fräsch igen....


Har jobbat idag, df jag är trött å sleten... har ont i ryggen å e mör i hela kroppen xD De e inge bra att va ute å gå i tygskor på osopade gator xD man liksom känner varje liten sten man tramar på... Sen va de extra tungt att ta sig hem från jobbet eftersom ja släpade me mig cyklen ner i morse... Å den måste ju med hem igen. Fick iaf en påminnelse om vad mjölksyra e för ngt xD höhö!


Väl hemma, hämtade jag bilen hos pappa å sen plockade ja in hundarna i bilen å åkte mot gamleby, plockade upp älskling som suttit å väntat i 1½ h på skolan... å sen åkte vi till stallet å fixade lite. Påvägen hem handlade vi lite käk.

Väl hemma sprang katten in (hon hade varit ute medan ja var borta) å rakt in i garderoben å la sig.. hon gjorde allt för att få med mig in, så jag hängde väl på å kikade lite vad hon hölls med.. När hon märkte att jag följt med för att stanna en stund la hon sig till rätta i den låda som jag bäddat åt henne å började krysta x) snart därefter tittar första bebisen ut i den nya världen :)

Käkade lite, å tittade in lite senare... första ungen hade inte kommit ur sin slemhinna än så ja hjälte den ut å rensade luftvägarna lite, sen tog morsan över. inte långt efter kom nr två, hjälpte igång den med efter en stund... nr tre fixade mamma katt själv medan jag duschade ^^

De e väl typ där vi är nu... jag gissar att det blir en nummer 4 med, men vi får se... ska in å kika till dom snart igen :)


Fy fasen va ja e sugen på chips nu!!! >.< den 25:e när jag får pengar, då ska ja köpa mig en chipspåse! men först ska ja betala nya hyran, så kaaaaaanske finns till en påse chips efter de...


Nä, vad säger ni... fredagkväll e de... (dock inte för mig) ska upp å jobba imorn, å söndag me... dubbel tur...

ska jobba nästa helg med, å har redan jobbat två helger i rad... fatta den lönen när den kommer :) De kommer sitta som en kniv i bonnajäveln (som man så fint säger) Menar asså att de kommer va fint me lite pengar ^^

Hoppas morrondagen flyter på hyffsat! minimalt med larm och krångel gillas :) höhö!


Nä, nu får ni ha de så fint! kanske slänger upp lite bilder på dom nykomna familjemedlemmarna senare!
Om så är fallet ska jag varna för BLOD redan nu! :)

Peace.


Btw, pratade med en brukare om min ponny idag, SAKNAR HAN! (ponnyn asså)

     

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards