MalinWiberg

Alla inlägg under november 2012

Av Malin - 21 november 2012 13:15

Vissa dagar saknar jag storstadslivet mer än andra, idag är en sån dag.. Blir väldigt sugen på å flytta till ett mer tätbefolkat ställe så man får se mer liv å rörelse, kunna gå med hunden i stadsparkerna, på gångbanor å trotoarer.. Kunna cykla med hunden. Kan man iof hemme me men ser inte så mkt nytt, sen har ja ju ingen cykel XD

Hur som helst. Vore soft å inte behöva vara så beroende av bil vart man än ska.. I stan kan man ju gå överallt. De ligger ju så nära.

Mh. De saknar jag nu!!

Men ja hoppas ju ändå på att ja förr eller senare får min gård på landet nära sjön ^^

Fy fan för åksjuka.

Baj ¡¡

Av Malin - 21 november 2012 12:14

Sitter å väntar på bussen som kmr om typ 30 min >.< känns som denna stund är enda tiden ja har till å blogga nu för tiden XD blev inte å färga håret idag hlr. Tjejen som skulle göra de blev sjuk, så hon får krya på sig så får ja håret fixat nästa vecka ist :)

Fy satan så kallt de e om händerna !! Lär nog ge mig me bloggandet nu.. Kanske fortsätter på bussen om ja inte blir för illamående...

Peace out.

Av Malin - 20 november 2012 12:58

Hello. Sitter på bussen nu, tänkte slänga in ett inlägg för å få tiden att gå XD
Har vatt inne i stan. Lämnat in papper till soc å sen segat på knutpunkten till tolv...
Sitter å spekulerar i vad de ska bli för färg i håret imorn. Tror ja har bestämt mig men de märks XD har ju till halv ett imorn på mig å vela ^^

Ska bli skönt å komma hem till hundarna nu, har mensvärk från helvetet å den har hållt i sen lördags >.< hade nästan glömt hur de känns å va kvinna... Men nu minns jag gott å väl...

Åker snart in i gamleby nu, bara typ 30min kvar då.. Halvvägs!

Nä shit nu ska ja kolla ut genom fönstret innan ja kräks ^^

Peace.

Av Malin - 16 november 2012 13:36

Tja då!


sitter å lyssnar på Avril Lavigne, ungdomsminnen vaknar till liv ^^

Idag har jag vatt hos optikern på förmiddagen. å Yes, de blir glasögon >.< Men har ju redan haft de sen ja va fjorton, nu ska ja dock ha dessa lite oftare än när ja bara läser (hade läsglasögon förr) 

De sjuka e att ja provade ut skitsnygga lila bågar först å sen fick  ja veta att soc inte betla dessa utan ja fick bara välja mellan nå andra fula xD så ja minns inte ens vilken färg de blev men tror ja valde svara sen.. iaf lite bredare bågar.. får väl se hur mkt använda dom blir sen då ;)

får dom för hoppningsvis om någon vecka el två..


Sen åkte ja vidare till knutpunkten. va där en timme knapt sen slutade vi.. fick iaf veta att vi e lediga på Måndag så nu tar jag långledigt :D (med ledig menar hemuppgifter x))


All this time you were pretending, so much for my happy ending.... 


fastnade lite i låten... x)


va ska ja skriva mer då... ?!


Ska snart ta me mig vovarna å åka å massera en pålle :) myyyys!

Sen ska ja hem igen å diska, orkar inte nu x)


Älskling ska ju leka me sina polare ikväll så ja blir ensam hemma... så vovarna får hänga me, pallar inte att dom skäller på kvällarna xD *Stackars grannar*


Imorn ska jag, mamma, moster, kusin å förhoppningsvis Ello på sittning me fem olika medium! :)

Ska bli sååååå megakul! hoppas dom har ngt kul å meddela.. :D känner att jag vill veta så mkt samtigit som jag inte har en aning om vad jag vill veta.. men om de finns ngn på andra sidan som åtmindstånde kan ge mig ngt energihöjade så blir jag glad!! :D behöver en pusch nu känner jag. Gärna en liten hint om en ljusare framtid, de skulle göra så sjukt mkt med mitt välmående känner jag.. e fett nere nu å känner mig hjälplös på nå vis.. orkar liksom inte komma upp gen.. inte ensam!


Såååå, får se vad andarna har att komma med :D


Nä, nu ska jag väl snart göra mig iordning :)


Ha de fint folk!


å jag vet att ja ligger efter med lära känna mig saken men de kmr.. ^^ har bara inte orkat ännu...


Btw, JAG SÖKER JOBB!! om ngn har ngt så tipsa om mig! ;)


Puss!


Såååå sann bild! frågan är bara hur mkt man ska orka bära på!

 

Av Malin - 14 november 2012 17:31

Helloj!


Nu står mina Energybars i ugnen, så ja passar på att blogg lite sålänge.. 

Idag har vatt en seeeg dag, ont i huvet å mår allmänt piss nu >.< Börjar definitivt känna av sockersuget.. De är dag två utan socker/godis å de känns såååå långt kvar.. ni vet till dess att de faktiskt kan gå en timme eller två utan att man tänker på godis, eller ngt annat sött å sliskigt... Men dit ska jag iaf komma! å längre ändå.


Nä fy fan va ont i huvet ja har >.< å ändå har ja tagit en alvedon.. e dom förrseten ens till för huvudvärk? jo, de måste dom väl va.. x) *Lite snurrig*


Har fått i uppgift från "skolan" att ja ska skriva listor på saker som jag borde göra/måste göra.. asså typ: Fixa me A-kassan, facket, arbetsgivarintyg, ringa massa praktikplatser osv..

Sen en lista på för och nackdelar med olika praktikplatser å en sista lista med saker som jag önskar att jag kunde göra, alltså sådant som jag drömmer om att jag ska kunna göra eller ngt ja kanske vill köpa i framtiden..


Å de som slår mig är att de e tammefan pengar som hindrar mig att göra 99,2% av mina drömmar. (0,8% är bara jag som kan styra över å de gäller mitt sockerberoende) 

Fett deprimerande faktiskt xD att man ska va så in i helvete beroende av pengar.. 


Har funderat över en sak förr i tiden. Jag ansåg att man inte kan säga att man är fattig om man ändå har råd att sminka sig.. Borde ju finnas lite sanning i de eftersom man borde prioritera mat framför smink.. å nu är jag där, nu har jag fått min teori bevisad ^^ maha! Jag har alltså inte råd att sminka mig längre... sweet!


Nä fan ska dra. pallar inte just nu å de e nog snart klart i ugnen...


Peace.

Av Malin - 13 november 2012 14:07

Hello people!


Har vatt i stan idag å hundarna har vatt ensamma. Å jag var nästan säker på att de skulle ha hänt minst en katastrof här hemma under tiden men till min stora förvåning har dom skött sig exemplariskt idag :) Inge kiss, inge bajs, kattmaten var kvar i sin skål.. inte ens soppåsen som blev glömd i hallen i morse har blivit slaktad lr ens rörd! Awesome :D e sååå stolt! De enda ja märkte av va att dom busat runt i sängen och tuggat min Hellokitty spargris i bitar !! Dock gråter jag inte för de. är ingen material-tjej x) så de räknas knappt som ngt "bus".. x)


Har ringt å bokat tid för klippning/färgning me :) ska färga nästa Onsdag å klippa om två veckor :)

Frågan är nu bara HUR SKA JA FÄRGA/KLIPPA ?!

Detta är helt gratis eftersom de e gymnasieelever som "slipar sina skills" men jag har bara hört positiva saker om dom å att dom e duktiga osv så ja tror de kan bli bra iaf :) å Gratis e gott ;)


Har skickat in massa mail till Ams oxå, läxan är gjord till imorn med andra ord :)

mailat om lite praktikplatser me :)

Plus fått ett svar från ett sökt jobb, Dom vill spara mitt CV å höra av sig om de behövs mer personal senare (Y) de e ju positivt iaf..:) Vore nice å få jobba där, Gångavstånd till jobbet lix! ;)

Plus bra lön! (om ryktena stämmer) :)


Måste boka tid hos en optiker med, de får bli morrondagens läxa tror jag :) Ska passa på å skaffa glasögon medans Soc kan hjälpa till ;)


Nä nu ska jag faktiskt gå å diska lite :) Vill komma över de där jädran berget snart... älsk gjorde en stor insats igår så ja tänkte slutföra de nu :)


ha de bra folket!


Peace.

 
blond?


 
blond/röd?


 
Brun?


 
Svart?


Eller kanske ngn annan färg :P

Av Malin - 12 november 2012 20:46

Hej hopp!

Slänger in ett kort inlägg till, ska kolla på Tv om 15 min men ville ha ngt å göra innan dess... lite lättare att sluta tänka på godiset i skaferiet då. Har precis vatt nere vid affären med mamma btw, hon köpte en godispåse til mig ^^ En sån där man hittar bland grönsakerna, en påse morötter alltså! Grejt :D nu har ja ngt å sätta tänderna i till tv:n sen.. jag har ju iof redan tjuvstartat lite bara för å tugga på ngt men iaf :)


Efter tv:n blir de väl bara å sova.. försöka iaf.. sen upp 05.30 >.< Klä på mig, ut me hundarna på lååångpromenad å sen tagga till stan me tåget.. Awesome. Hoppas dom sköter sig imorn när de blir själva lite längre! E som vanligt väldigt nervös men ja hoppas de ger med sig!


Shit, blev precis väldigt sugen på den där chokladmoussen ja gjorde i helgen.. den tog slut igår :/ lika bra de!

Nä, va ville jag egentligen skriva om?! inge vettigt som vanligt I guess...

Ska nog gå å skala några morötter å pissa/kissa/urinera innan programmet börjar :)


Så, Kanal 7 om 9 min folk!


Peace.


   

Av Malin - 12 november 2012 15:18

Vem jag ringer eller sms:ar när jag är nere: Hmm, Om jag inte pratar me min pojk så messar/ringer jag nog Nilla :)


Saker jag vill ändra på med mitt utseende: Nada! helt ärligt, jag är den jag är, jag ser ut som jag gör... take it or leave it! Jag är för gammal för att gå runt å vilja ändra på mitt utseende... Okej, inte så gammal, jag vill fortfarande träna, bli smal, snygg å  stark men inget extremare än så.. menar inplantat osv, jävla bull.


Vad har jag gjort annars idag då? Vatt hemma, magen fucka me mig imorse >.< Ni vet sådär så man måste skene å skita fem ggr på två timmar. niiice! NOT.


Imorn ska ja iaf till stan, så enkelt e de.. sååå segt å bara va hemma >.<

Har tränat hundarna, två timmar alone idag :) åkte me Ante till läkarn, då fick dom allt va hemma..:P


Lagt av med godis har jag oxå gjort.. lr lagt av å lagt av, jag ska få bort mitt beroende, just de där psykiska att jag verkligen måste ha de! den tanken hatar jag å den släpper fan inte från hjärnan hlr, så nu är de slut! tills dess att jag klarar av att äta en eller max två bitar.. eller kanske en chipspåse en kväll å sen inte mer förrän några dagar senare...

De låter lätt men känner redan att ja snart kryper på väggarna, meeeen ja ska va cool!!


Så ni kanske kan förvänta er ganska mkt negativt skrivande här ett tag framöver xD
men ja ska försöka va positiv.. :)


Nä nu ska ja gör anå annat...

Baj!

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards