MalinWiberg

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Malin - 13 december 2012 12:38

Hittade precis på en annons på blocket. Någon behövde omgående hjälp av en person som kunde vara hundvakt åt två schäfrar på dagarna.. Inte så konstigt nej, men hon ville ha 500spänn i månaden för att hon lät ngn annan ta hand om dom... Å priset va inte prutbart.

Min fråga e nu, hur fan går de ihop?! Menar hon e megadesperat efter en hundvakt å tkr att hon ska få betalt för att ngn ser efter hundarna åt henne?! Många som nappar på annonsen? De skulle jag inte tro...

Sen byter vi kategori...

Om ngn lånar ut sin häst, då är de självklart att ägaren ska ha betalt av den som lånar hästen... De tkr jag personligen är rätt. Lr på sätt å vis. Ja skulle ju kanske.aldrig ta ngn vinst på de hela utan så ja går plus minus noll liksom... men självklart finns de dom som går plus på att låna ut sin häst..

Vf är de sån skillnad på djur å djur när de gäller vem som ska betala?! :P

De tål att tänkas på.. Hur ser ni på saken?

Av Malin - 13 december 2012 12:37

Hittade precis på en annons på blocket. Någon behövde omgående hjälp av en person som kunde vara hundvakt åt två schäfrar på dagarna.. Inte så konstigt nej, men hon ville ha 500spänn i månaden för att hon lät ngn annan ta hand om dom... Å priset va inte prutbart.

Min fråga e nu, hur fan går de ihop?! Menar hon e megadesperat efter en hundvakt å tkr att hon ska få betalt för att ngn ser efter hundarna åt henne?! Många som nappar på annonsen? De skulle jag inte tro...

Sen byter vi kategori...

Om ngn lånar ut sin häst, då är de självklart att ägaren ska ha betalt av den som lånar hästen... De tkr jag personligen är rätt. Lr på sätt å vis. Ja skulle ju kanske.aldrig ta ngn vinst på de hela utan så ja går plus minus noll liksom... men självklart finns de dom som går plus på att låna ut sin häst..

Vf är de sån skillnad på djur å djur när de gäller vem som ska betala?! :P

De tål att tänkas på.. Hur ser ni på saken?

Av Malin - 13 december 2012 12:01

De ska stå att hunden va hälften så stor som katten !! I förra inlägget ^^

Av Malin - 13 december 2012 11:58

Hello. 13:e dec idag.. Lucia idag. Lr nått... Vet inte ens va de e men dom bjöd på pepparkakor på tåget imorse ^^

Sitter i lunchrummet på praltiken nu med en katt å en hund (som e hälften så stor som hunden) . Har precis käkat så nu tänkte ja plugga lite innan ja ska ut vid 13.00 å släppa in hästarna.

De gick fort på morronen idag även att vi va en för lite. Bytte dock ut två pers mot en som va såååå mkt effektivare så lunchen idag blev två timmar ist för en :P

Gött, nog för ja hatar dötid men idag va de skönt å få sitta lite efter lunchen.. blev så jäkla mätt!

En tanke som slog mig när jag traskade ner till stallet imorse va "fy fan så skönt de e att livet faktiskt jävlas me mig"
Menar jag jar liksom aldrig fått ngt serverat på silverfat å de e jag så jövla tacksam för idag. Har fått kämpa hela livet för ngt jag belat ha å de e nog fan de som gör att alla motgångar ja har nu inte knäcker mig. Så tack mamma å pappa för min perfekta uppväxt!! ^^

Men uuusch va ja saknar min ponny ¡¡¡
Vill upp å pussa på han NU !! Ut i skogen å lulla i snön ^^ fan va de ska bli gutt :)
Suget efter ponny blev ju inte mindre av att kusin ringer å säger att hon höll på å köpa en svart ponny född 10 som va 115 cm hög till mig XD

De hade vatt ngt å bita i de. :)

Vf köpte du den inte?! ;)

Nä, ja kanske skulle plugga lite.. :)

Bajs bajs

Bild: Tim i stallet ^^

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards