MalinWiberg

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Malin - 4 oktober 2012 19:51

(rekomendation: läs detta från datorn för på appen klumpar texten ihop sig, blir väldigt jobbigt å läsa så)


Tjo fan!

Nu ska ja kasta in ett lite små-crazy inlägg igen.


Måste bara berätta ngt som hände mig idag, vill inte hänga ut ngn så nämner inga namn eller liknanade!

However, ja mailade ett hunddagis för att visa lite intresse/få reda på lite priser osv just in case. menar om jag skulle få jobba (vilket inte kmr hända men iaf) inom en snar framtid kanske vi skulle behöva hjälp med hundarna någon timme lr två nångång ibland. (om ja inte hunnit träna klart våra pojkar så de kan va ensamma)

Frågade även om man kunde lämna dem på kort varsel.


Hur som helst, ja skickade iväg mailet å nämnde att jag hade två hundar.


*En amstaff/pitbull på 2 år

*En Rotweiler/dobermann/Boxer/schäfer/labrador på 1 år


frågade om priser osv..


fick tillbaka lite prisinfo och ett "helt okej" att läman dom på kort varsel.. plus en följdfråga "Då har jag en liten fråga till dig hur är hundarna då jag tänkte det är ju både rottweiler, amstaff, pittbull? "


*Dooo* O_o


Hur tacklar man den frågan? Jo, så bra de går såklart :)

Jag svarade artigt å berättade att dom är supermysiga (precis som de är) å berättade även lite om alla våra mysiga promenader utan koppel i skogen å hur duktiga dom är på att lyssna vid hundmöten osv osv.. (våra hundar är faktiskt MKT duktigare än mötande hundar vid möten, inte en chans i världen att våra skulle börja skälla!) Detta säger ja inte för å skryta utan för att de e så det är.


Men iaf, jag gick vidare med ett leende på läpparna.. tog två av tre hundar ut på en promenad i skogen (självklart utan koppel) (å Nej, jag skulle självklart inte släppa dom lösa om jag inte kunde kalla tillbaka dom när jag ville)

Hur som när ja gick där i skogen å lulla å mös me pojkarna slog de mig att personen från hunddagiset kanske verkligen, asså på riktigt, är rädd för de raserna vi har i hundarna, hon kanske är fylld av sånna där larviga fördommar som dräller överallt bland gamla kärringar å småbarnsföräldrar. Ni vet att "kamphundar" är mördarmaskiner.


Helt plötsligt började jag ta illa vid mig av hennes följdfråga.. försökte trösta mig själv lite å tänkte att de bara var kontrollfrågor you know :P


jaja, sen kom nästa mailsvar. :) personen ville träffa både mig och hundarna innan hon kunde godkänna en "dagisplats" öhm, okej sure!


dock blir ja lite putt asså..


Är säker på att jag hade fått kasta in hundarna utan å visa varken mig själv eller dom för henne innan om jag sagt att jag hade två chihuahua:or eller två vanliga labradorer eller varför inte golden retrivers? Gullehundar! sånna som ALDRIG biter, attackerar, morrar eller skäller ^^ 


lite överdrivet, jag vet.. visst fan har ja hört en golden skälla men de uppfattar ju alla som lyssnar bara som nå gulligt å lekfullt xD


nä, jag vet inte ville bara skriva av mig å förstår mig verkligen inte på folk asså..


tkr de e lite smått pinsamt med folk som faktiskt utger sig för att jobba med hundar, dagligen! ska man inte då kunna ta vad som i rasväg?


vad jag vet så har vi inte speciella dagis för mörkhyade eller asiatiska barn ?! (nu snackar ja människor)

visst fasen blandas de hej vilt bland ungarna... DET ÄR RÄTT! de ska inte va ngn skillnad! en mörk, söt liten flicka är precis av samma värde och mening som en vit eller vem som helst!


Så varför diskreminera hundraser?! en hund är en hund, no mather what!


Måste bara lägga in detta sitat jag hittade från en debatt:

Hundar av rasen kaukasisk ovtjarka kan väga upp till 80 kilo, är misstänksamma mot främlingar, har lätt för att bita och är framavlade för att skydda boskap från varg och björn på ryska stäppen. De finns, helt oreglerat, som sällskapsdjur i Sverige. Danmark har beslutat att förbjuda 13 farliga hundraser, bland annat kaukasisk ovtjarka. Sverige borde följa efter och införa en licens som gör dessa hundar omöjliga som sällskapshundar.
Ursäkta men detta är patetiskt! Ge mig en 80 kilos kaukasisk ovtjarka så lovar jag att jag kan få den trevligare än den sötaste "golvmopp" till hund du kan hitta!!
Nä, bjuder på några bilder på denna 80 kilos "best"

Enjoy and Peace!
     

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards