MalinWiberg

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Varning för obehagliga bilder!

Av Malin - 19 december 2012 20:19

Men ja måste bara få bli lite förbannad en stund x)


De drog ju igång för några år sedan å har sedan dess verkat bli någon typ av fluga/cool sak att göra...


Ni vet de här med att skära hästar, helst i underlivet å gärna ston! >.<

Detta nu då gör mig så satans jävla förbannad så om jag visste om någon gärningsman skulle de tillome svartna för mina ögon. Jag skulle riskera mitt eget liv för att få ha ihjäl den sate som gjort något så brutalt och sinnessjukt.. Ja, de skulle jag jävlar göra! Utan att tveka tillome.


Ser mer o mer å oftare å oftare på Fb om fler hästar, ston, valacker, hingstar... på beten, lösdrift, i sina egna boxar... Nä, nu tkr jag fan i mig att detta går åt helvete för långt !


Ärligt talat vad är det för jävla idioter som har de sjuka behovet att skära och skada djur?


Ibland blir man så förbannad på svenska lagar osv för jag tkr tammefan att "vi" i sverige är fruktansvärt larviga med att straffa folk. Menar de e högra straff om man har droger i sitt hem än om man skulle våldtagit ett barn, VAFAN! va e de dom? visst, droger e inte lagligt, de e inte bra, men va  i helvete, de ligger kanske bara under sängen hos ngn stackars sate som inte har ngt val. 

Men något jävla cp som sätter på små barn har tammefan ett val! Dödstraff vore rimligt! minst skulle man såga av kuken på dom,  utan bedövning!


Djurplågeri, skära, skada, slå å sparka djur.. de skulle fan oxå va något vettigare straff på. Om man inte bara får djurförbud så kanske man får 6 mån i fängelse... Oj! stackars dom asen >.<


NÄ, inte de minsta! Stryk skulle dom ha. å Nog fan röstar jag för att djurägarna ska få ta hand om bestraffningen, för dom om några har känslorna i sig för att kunna utföra jobbet med guldstjärna i kanten! 


Ärligt talat jag är orolig! Ha sin häst 40 mil bort å inte veta om, när, vem å hur.. Menar de stryker ju runt bra med idioter där uppe, de vet ja sen tidigare... Man kan ju bara hoppas att de ska "hjälpa" att jag har valack å inte sto nu men de verkar ju inte vara nå säkrare kort som de e nu...

Skulle jag nångång få veta att någon slagit till där uppe skulle de ta hus i helvete, de lovar jag.


Ett uttalande från Fb: 

VARNING!!
I Långalma, Östhammar har ett sto blivit skuret...
Det hände natten till söndag. Hästarna gick för tillfället i lösdriftsstall med liggdel men är nu flyttade till "vanligt" stall med box.
Det skurna stoet mår efter veterinärbesök och omständigheterna okej.

 

Jag mår illa av sånt här, ja vill bara spy när ja läser sånna här saker.. jag mår så fruktansvärt dåligt med hästen, med ägaren och de inblandade, jag känner sådant jävla hat mot gärningsmännen/kvinnorna å vill bara döda! Döda för rättvisa.. Jag vet att de kanske inte är "rätt" men hatat jag känner mot folket som gör detta är så sjukligt stort så shit asså, skulle ja få höra från ngnstans att ngn gjort nått sådant så... oj oj.. >.<

 

Sammanfattning: HAR NI SKURIT EN HÄST, BERÄTTA DE FÖR FAN INTE FÖR MIG OM DU/NI ÄR RÄDDA OM ERA LIV!

 

Oj, tänkte inte skriva så långt men behövde väl de x)

 

Nu lite bilder... Känsliga tittare håller för ögonen!

 

Peace.

 

       

 
 
Isola

Isola

19 december 2012 20:43

En hemsk sak är att folk som får djurförbud bara kan flytta till ett annat län och där få ha nya djur! SAMLIGT Sverige, KAMLIGT!

http://kortevighet.blogg.se

Malin

20 december 2012 16:11

Usch ja, de e sjukt!! >.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 september 2015 20:08

Måndag idag, å första dagen på min utbildning är klar :) massa nya intryck, okänt folk, nerver, spänning å truckar.. men nu är som sagt första dagen gjord å jag kan slappna av lite granna ^^ Vet ju på ett ungefär hur allt kommer vara om dagarna nu. ...

Av Malin - 12 september 2015 16:00

Men vet ni vad?! Snart är dom slut, finito, no more work on saturdays!! Jo, för jag sa upp mig igår.. såå skönt! Kommer behöva mina helger framöver nu.. för... *trumvirvel*... på måndag börjar jag en tre veckors utbildning (truckkort) sen börjar jag...

Av Malin - 8 september 2015 20:32

Hej där! Ser ju faktiskt att ni är några stycken som läser min blogg å jag får väl be om ursäkt till er nu eftersom jag inte bloggat på ett tag.. *skärpning* Har varit utanför Göteborg Tor-Mån å jag måste säga att det var galet kul å väldans beh...

Av Malin - 1 september 2015 16:34


Hej på er! :) Idag sov jag länge, vaknade iof till en vända å släppte ut Lana mellan 7-8 men sen somnade ja om...nästa gång ja kollade klockan var den 10.30 !!! Galet. Tror inte jag sovit så länge sen ja va typ... 18 lr 19 ?! Skönt vare iaf ^^ ...

Av Malin - 31 augusti 2015 13:55

Nu har jag en chill - stund så jag tänkte passa på att blogga lite, passar på när de börja regna.. skulle ha dammsugit nya bilen men får ta de senare lr imorn :) Helgen som var nu spenderade jag i Dalarna. De va supermysigt å sååå välbehövligt! :)...

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards