MalinWiberg

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Malin - 23 mars 2014 20:30

Gokväll!
Tänkte dra ett inlägg till innan jag pyser i säng. Ska dock ut me hundarna å duscha lite innan :)

Tog mig till stallet förut, trots min fot som e knäpp å värker. Hämtade ponnyn i hagen å borstade ute :) Han hade hunnit rulla sig sedan körturen :P Borstade lite å slängde på sadel. Sen red vi iväg, Turbo följde me :) Jätteduktig är min hund asså! ponnyn me såklart :) Vi kan möta människor å djur å både skritta, trava å galoppera utan nå knas me hunden :) <3

Red iväg på asfalten iaf, ponnyn va jättepigg å ville gå :D kanon! ömmade inget alls på asfalten, brukar han göra annars. Sen red vi en ny väg över mot Synnersta (heter de så?!) som Elin pratade om idag, har spanat på den stigen många ggr men inte fattat att den satt ihop mellan två olika rundor :P så nu vet man de x)

Vi travade en del å tog en galopp me :) lr blev de två kanske.. hm, minns inte xD jo, två tror jag de va nu. Iaf, de gick kalasbra å de va jättemys å rida i finvädret å se solnedgången :) Me mina två fina pojkar! Fattades bara mina andra två fina pojkar (ante å Kompis) :P hade vatt nå å få upp Ante på en häst å hänga me ;P höhö! (drömma kan man)


   
Lat matte jao, så grimman fick va kvar på xD
 

På hemvägen me ponnyn ringer luren, nå nr från stan.. tänkte inte svara eftersom ja inte gillar å svara på nr ja inte känner xD men tänkte att de inte va så farligt om de va från stan. måste va nån man känner liksom. Mkt riktigt, Malin ska jobba imorn, ev Tisdag oxå. :) Bra med pengar, men gud så stressad ja blev.. rullade av hästen å stressande hem med tanken att klockan ringer 04.30 imorn -.- omg!! Aja, nu börjar jag komma ner i varv, har matlåda å frulle fixar ja imorn. 
Nu ska jag bara springa ut me hundarna å ta ett varv i duschen så e ja fit for my bed sen :) jobba 6-15 imorn, de klarar ja, har gjort de förr ju ;P å de gör inge om man e lite seg när ja bara ska jobba nån dag lr två :P förutom Fredagsnatten som vanligt förståss :P


Nehe ni, nu ska ja väl köra slut på denna dag!
Hoj me er :)

Av Malin - 23 mars 2014 14:48

Hejsan!

Nu har de varit en sån där helg igen, ni vet en sådan helg då man gör saker, man har inte tid å blogga liksom x)

Skönt faktistk :) har inte ens haft tid å sakna bloggandet x) har dock samlat på mig lite nya foton å saker att berätta om :)

I Fredags efter jobbet kom jag hem till ett Kaos, det har dock löst sig och stora delar av Lördagen gick åt till att stärka mitt förhållande till min sambo, anser att det är bra att rensa luften ibland såvida det inte går över styr. jag avvek några timmar med hunden å kände in lugnet i Heda. strosade runt å fixade de jag ville fixa :) satte bland annat ihop lokselen å körde den till stallet så jag kan börja kära ponnyn snart :)

När lågor av "hat" och jobbiga energier lagt sig så plockade jag, Ante, Dennis å Nilla ihop för en grillfest i skogen med hundarna. Klockan blev mkt, åkte hemåt runt tolv :) Somnade i sängen å vaknade upp idag runt 8.00 Skönt att inte sova bort de fina vädret faktiskt :) klädde på mig ridkläder å åkte mot stallet. Hade bestäm med Nilla att vi skulle köra Max idag, Denise å Sandra fick oxå komma om dom ville :) Denise kom å hjälpte till :)

Det gick väldans bra å jag är såååå stolt att han är så cool min ponny, var ju trots allt väldigt länge sedan vi körde nu. iaf två år. Me, nu är vi igång å de ska så förbli ^^ Mormor var nog med oss :)

 
Fick till ett litet snabbt kort :) Nya vagnen me.


När vi var klara satte vi oss på gruset å fikade me chokladbollar å cola :) Max fick gå lös å beta. Sen åkte Nilla hemåt igen. Får se om jag kan ta mig uppåt Dalarna snart me :)

Denise å jag försökte fixa vatten till hästarna, gick hyffsat sen bar vi de sista :)


När vi var klara så åkte jag till mamma å pappa som var i Heda. Där skulle de lagas tak å säljas en bubbla (VW bil)

så pappa å jag fixade taket å visade bilen för dom som vill köpa :) Sen rev vi Max å Masters gamla hage, drog upp stolpen å ska låta de bli en fin gräsmatta där nu. Får se om de ska va nå hästar där i sommar, men då e de bara sätta upp hagen igen. :)
Jag matade å vattnade kaninerna å Lakriis fick komma ut i betesburen en stund. ATT HAN GILLADE DE! :) lycklig som få började han beta en massa :)
Nicko fick se en kanin för första gången i sitt liv x) han tyckte den såg konstig ut å skulle jagas x)


     


Påväg hem plockade ja upp en kebabrulle å en kycklingrulle åt Ante å mig, frukost it is! å gött vare :) nu är jag mätt å belåten å ska softa i soffan en stund :) Sen ska jag knarta upp till stallet me hunden, vi ska ut å rida lite me :) å Kvällsfodra :)


Hej me er :)

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards