MalinWiberg

Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Malin - 24 mars 2014 19:14

Hej, gokväll!

Nu har jag å Turbo landat i soffan som två utslagna hjältar efter att ha... räddat.. världen ?! .. ja de låter bra, de säger vi ^^

Vi backar bandet. 


Vaknade 04.00 av att Maja (min för nuvarande psyksjuka katt) kissade mig på bröstet, slängde mig upp i förhoppning om att kunna rädda åtmindstonde mitt skinn (så ja slapp duscha). Hann rädd allt förutom täcket, lakarnet (och sängbotten), min t-shirt, byxor å trosorna.. Kan säga att hon tömde ur sig bigtime, kattfan! -.-'

Så ja flängde runt å försökte få ihop nå bra av de hela utan att trampa ihjäl katten. Lyckades! Men ja kan tala om för er att hon inte var mkt värd då, å de e hon inte än heller!

Hur som, jag plockade ut hundarna på en promenad, ISHALKA ute. va frost överallt å vattenpölarna va is. Men de gick bra å gå iaf x) väl inne plockade ja ihop mitt käk å gick ner till systemet för att bli upphämtad av Pirjo som skulle köra oss till jobbet. 

Kom dit å de rullade igång, dagen gick hyffsat fort å hemma igen landade jag en snabbis i soffan å käkade de sista av min kycklingsallad. Sen tog jag med mig Turbo å gick till stallet. Vi skulle ut på en tur med Denise.
Jag var trött som ett jävla helvete å ville egentligen bara dra de kattkissade täcket över huvet å somna. Men jag hade gett mig fan på att de skulle kännas bättre å somna ikväll om ponnyn var motionerad så jag bet ihop. En grinig mig möttes av en mysig Denise i stallet, tyvärr tog min trötthet över men botades av en kram. :) Denise kan hon, att så enkla å simpla ting (egentligen) kan vara så effektiva. 
Nä, nu jäklar måste jag börja lära mig å kramas. Hur svårt kan de va? Man mår ju faktiskt bra av de. :) Vet att mormor tragglade med de där länge å tyckte inte hon var bra på att krama folk å visa att hon tyckte om dom, jag tyckte dock hon vara jättebra på de. men frågan är vad jag själv framstår som då -.- väääääldans stel å dysfunktionell i sånna sammanhang xD Aja, I will work on it :) denise e bra å träna på ^^ för ja tkr inte de e pinsamt å kramas på henne längre ^^
(Det är för övrigt min största anledning till att jag inte kramar folk, för ja tkr de e genant)

However, vi går vidare i dagordningen..


Vi borstade varsin pålle å drog på dom lite utrustning, sen for vi iväg mot drömmarnas land! ... la ja, ut i skogen iaf :) De va mysigt. lullade runt lite å bara åkte typ :)

Kom fram till en hundgård med tre (vad jag kunde se) hundar i som skällde å levde om. Turbo höll sig ifrån dom x) Men asså, jag är ju en sån nöööörd! kunde inte annat än å tänka "vad skulle Cesar sagt om deras beteenden" "vad skulle Cesar gjort" osv osv.. Fick chansen å studera lite hundbeteenden iaf :)

lullade vidare hemåt. Max var lite öm idag faktiskt, mer än igår.. men han är duktig å kliver på så gott han kan ändå :) Matte är nöjd! å Matte är sjukligt nöjd med sin hund! :) han har sprungit lös med oss hela turen å i stallet å til stallet å hem från stallet fick ja skjuts på moppen å då sprang han bredvid hela vägen till portarna på Ica. :D

Där gick jag in å köpte lite mat å så medans Denise stannade utanför å höll Turbo sällskap :)

Sen gick vi hem å hundarna fick käka å nu ligger vi som körvar i soffan. å Vet ni vad, jag ska precis stoppa i mig några sånna :) e med hungrig nu.


Några pix som Denise tagit idag å jag snott :) (Några bilder från körningen igår med :))
Enjoy!


                   

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards