MalinWiberg

Alla inlägg den 13 maj 2014

...

Av Malin - 13 maj 2014 22:08

Ponnyn fick sällskap i boxen idag ^^

Av Malin - 13 maj 2014 14:17

Sitter som vanligt å kollar på Lyxfällan nu, de e kul å se hur dom faktiskt kan vända allt på en vecka å se ljuset i tunneln efter flera år av knäkryande å skulder som växer..


Det är logiskt rakt genom hela programmet, dom skär ner på utgifterna å försöker öka inkomsterna. 

dom slutar rök, snusa, gå på krogen, shoppa kläder å ta lån..

sånt som faktiskt är väldigt lätt att dra ner på.. (rökning/snunsning är dock svårt)


Men om man liksom inte har så många "onödiga" utgifter, vad ska man då dra ner på?

Visst fasen har jag utgifter som jag kan lägga ner, jag är inte dummare än att jag förstår att hästen är en dyr hobby. dock har jag dragit ner på så gott som allt jag kan där.

EXEMPEL

hyran är väldigt låg å bra.

Hö är inte billigt MEN han äter inte så mkt nu.

Hovslagaren (700kr/mån) har jag tagit bort å valt att verka själv. Utan skor, massa tålamod å styrka krävs ist. dock värt de!
har lagt av med vaccinering.

inget kraftfoder, inga örter (ska torka egna)

summa sumarum kostar hästen 800 kr /mån 


Sen då... jag röker inte, snusar inte, dricker inte, knarkar inte, går inte på krogen, shoppar inte kläder (har kläder från gymnasietiden (då mamma å pappa betaldade) eller så lånar jag Antes kläder)


Så VAD ska jag dra ner på?


Godis, JA! det är min drog, mitt måste å mitt liv... dock är det den sak jag är villig att ge upp först.


Så jag börjar idag. Nu är det STOPP. inget mer godisköp, inte förrän jag har råd med de!


De va en utgift, mer då..



Av Malin - 13 maj 2014 10:38

Tjo!
Gårsagens ridpass gick kalas å va såååå kul ^^
Kakan red ja ute i skogen å Max skrittade jag runt prästgårdshöjden i bynn :) va supermysigt trots att himlen öppnade sig å vräkte ur sig regn påvägen hem me Max. Denise å Player förljde me ut med båda hästarna ^^ trevligt me sällskap :)

Blev väckt hastigt idag. Ante ville ha skjuts till jobbet. Vaknade till nånstans när ja kröp ner i sängen igen efteråt. ONT som bara den i halsen somnade ja om en stund. Vaknade av att pappa ringde strax innan 10 (hade han ringt efter tio skulle ja vaknat av mitt larm först x))
Rullade ur sängen å in i duschen å nu ska ja snart åka in till stan, ska på Af åsen hämta upp pappa som lämnat sin bil på service :p

Min dag so far.. hörs senare!

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards