MalinWiberg

Direktlänk till inlägg 23 juni 2014

Hundgrop i sängen

Av Malin - 23 juni 2014 23:23

Hej hörni!

Ligger (äntligen) i sängen, bara sådär två timmar efter min "planering" :P tog med mig datorn in ikväll :) softare å blogga från den än från luren.

Hundarna har smugit sig upp i sängen å nu är det en hel grop av hundar här xD trots att matte sa "nej, ta soffan inatt" höll i sådär två minuter tror ja xD Aja, jag får jobba på min konikventhet (stavning?!) helt enkelt x)


Saga sitter i buren å käkar knäcke ^^ Smart drag av mig å ge henne de såhär dags x) Aja, lär inte somna på ett tag iaf ;P Annars har hon fått vara ute på balkongen en hel del idag :) spännande tkr hon! å soffan är hon polare med nu, micron var också kul att testa hoppa upp på x) knasbollen :)


Jobbade lite imorse, som vanligt på Måndagar :P dock var det lite nytt idag, har lite mer grejer att utföra. Ska tvätta lite med, inte bara städa :)

Chefen kom ut en vända med, sen åkte vi å hälsade på kvinnan/damen/tanten/tjejen/människan som jag ska sommarjobba för med start nästa vecka :)
Hann inte ens komma hem från jobbet förrän luren ringde å jag fick mer jobb att utföra. dock inte förrän kl 18.30 ikväll, så ja segade hemma ett tag innan ja fick finbesök av Nilla :) Oväntat men himla kul :)

Så eftersom ja skulle iväg å jobba fick hon följa med :) fast hon tog en rundtur med bilen i Loftahammar medans jag jobbade en timme :P DOCK, icke att förglömma! vi åkte ju till stallet å provade NYA SKOR på Maxen innan dess :) de va ju df Kusin dök upp hos mig. för att hon fått dojjerna på posten idag :)

Dom satt som en smäck! :) så nu har mannen en dojja till varje fot :)


Efter jobbet åkte vi hem till mig å chilla en stund, sen brummade vi upp till ponnyn å tog ut han för lite longering på banan i nya skorna :) vi hoppa ett hinder några ggr me, ja sprang me framför lr bredvid :)

Kanoners att fötterna funkar igen!

Attans, kom på nu! glömde ju spraya hans hovar :/ skulle ju ha gjort de... aja, får bli imorn! å då ska de bannemig bli av oxå!


Efter stallet åkte ja hem till Ö-rum, skulle droppa av bilen å få skjuts av lillebror hem igen, han har ju inte kört på mig nått sen han klarade körkortet :) höhö. He did it well! Kunde tillome bromsa för en grävling ;)


Nu är ja som sagt hemma å nerbäddad i sängen. skulle ha duschat men ärligt talat får de väl vänta till imorn, klockan är ändå tjugo i tolv nu å ja HATAR att somna me blött hår... nej, ja äger ingen hårtork -.-' ska ändå svettas imorn igen x)

Har inte bestämt hur ja ska få ponnyn att svettas imorn dock, tips? :)

Funderar starkt på att bara slänga på vagnen å låtsas som de regnar ^^ (ja kanske inte behöver låtsas ens med tanke på dagens pissväder) Dock svårt å få han svettig i körningen, man kommer ju inte så långt om man vill undvika den största trafiken...


Aja, blaj blaj på mig. nu ska ja sova!

å imorn ska jag INTE vakna av ett skrik kl 4 på morron.. usch.


Natt me er!


Dagens bebisbild.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 september 2015 20:08

Måndag idag, å första dagen på min utbildning är klar :) massa nya intryck, okänt folk, nerver, spänning å truckar.. men nu är som sagt första dagen gjord å jag kan slappna av lite granna ^^ Vet ju på ett ungefär hur allt kommer vara om dagarna nu. ...

Av Malin - 12 september 2015 16:00

Men vet ni vad?! Snart är dom slut, finito, no more work on saturdays!! Jo, för jag sa upp mig igår.. såå skönt! Kommer behöva mina helger framöver nu.. för... *trumvirvel*... på måndag börjar jag en tre veckors utbildning (truckkort) sen börjar jag...

Av Malin - 8 september 2015 20:32

Hej där! Ser ju faktiskt att ni är några stycken som läser min blogg å jag får väl be om ursäkt till er nu eftersom jag inte bloggat på ett tag.. *skärpning* Har varit utanför Göteborg Tor-Mån å jag måste säga att det var galet kul å väldans beh...

Av Malin - 1 september 2015 16:34


Hej på er! :) Idag sov jag länge, vaknade iof till en vända å släppte ut Lana mellan 7-8 men sen somnade ja om...nästa gång ja kollade klockan var den 10.30 !!! Galet. Tror inte jag sovit så länge sen ja va typ... 18 lr 19 ?! Skönt vare iaf ^^ ...

Av Malin - 31 augusti 2015 13:55

Nu har jag en chill - stund så jag tänkte passa på att blogga lite, passar på när de börja regna.. skulle ha dammsugit nya bilen men får ta de senare lr imorn :) Helgen som var nu spenderade jag i Dalarna. De va supermysigt å sååå välbehövligt! :)...

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards