MalinWiberg

Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Malin - 5 februari 2014 23:37

Asså jag är bara såååå tråkigt som person när de gäller vissa grejer, grejer som att åka hemifrån.. för att ta ett exempel.. 

Jag ska ju rulla mot Dalarna imorn, Falun en natt å Sälen två nätter. Ska umgås me Nilla å Bergman, vi ska gå på stiftelsen osv osv.. har ju berättat. Men nu till grejen, jag får liksom alltid den där känslan "jag vill inte åka" när de börjar närma sig.. man draaaaar ut på packningen, gör allt sakte, stressar inte å typ fördröjer allt för att man på nå konstigt vis tror att man blir kvar hemma längre då xD 

Asså jag kommer ha sååå kul å mina brudar har ja inte umgåts me på sååå länge, Sälen? Ja de va snart 3 år sedan -.- säger sig självt att jag kommer ha superkul!


MEN...


Sen kommer ju de där "jag kommer sakna...." tankarna... ja, jo de e sant. jag kommer sakna mina hundar, min pojkvän, min ponny, kaninerna, soffan å jaa tillome katterna xD Men ärligt talat, när fan ska man fatta att det är BRA att sakna ibland. det är bra för mig å komma bort, få göra ngt annat. Det är tillome bra att göra sånt som man inte är säker på, jag vet ju faktiskt inte om allt vi kommer hitta på ännu, jag kan inte planera allt in i minsta detalj å jag kan inte heller förutse händelser.. iaf inte på beställning xD så de handlar väl lite om mitt kontrollbehov me som rubbas lite xD Men vafaaaaaaan, lägg av nu! Bli ung på nytt å LEV för helvete människa! (vet att min mormor skriker detta åt mig från himlen, dock utelämnar hon med all säkerhet svordomen :))


Imorn tar jag mig samman å åker iväg för att hämta hem lite ny energi å gläjde :)


Nu ska ja fasen sova, packar resten imorn.


Puss å Heeej! <3


 

Av Malin - 5 februari 2014 17:40

Gomorron, Gomiddag å Gokväll :)


Har två snarkande hundar bredvid mig i soffan, dom snarkar så högt att ja knapt hör vad ja tänker x) blir lite lagom trött oxå, vore skönt å sova en stund :)


Klev upp tidigt imorse å åkte in till stan, jag å Ante. hundarna me ofc..

Skulle ha möte med Soc kl 10.15 hade vi fått papper på. kom dit 10.10 ca, anmälde oss i luckan å fick till svar att hon vi skulle träffa snart skulle komma å hämta oss. Fine, satte oss ner å vänta..


klockan blev 10.15 10.20...10.30 10.50, Nä nu gick Ante å frågade vart f*n hon va som vi skulle ha möte med...P-platsen går snart ut!


Självklart hade hon bokat in mötet kl 13.15 men skickat ut fel till oss xD så de va bara å gå å stoppa i mer pengar til parkeringen å sätta sig ner å vänta. Som tur var så hade den som skulle på möte me henne kl 11 inte dykt upp så då fick vi komma in. 

Va väl både positiva å negativa saker ur mötet, som vanligt... Ante kanske kommer få mkt hjälp påvägen in i arbete å bra me pengar medan jag antagligen kommer få punga mina tandläkar-räkningar ur egen fick... en ficka med stooora hål i. -.- Behöver ja säga att jag inte har 10 tusen kr på mig? x)


Efter mötet rullade vi hemåt, hungrig å trött.. väl hemma koka ja spagetti å värmde köttbullar, åt som en varg till matkoman infann sig, skönt.

Dock drog ja dirr på mig ridkläderna å tog en tur me dom stora djuren å Denise i skogen, tog iaf 1½ h i skritt, trav å galopp :) Sen va ja frusen å kall. fixade de sista å pussade ponnyn gonatt, åkte till mina små gnagare å pussade på dom, vällde över hö på dom små liven å vidare hem igen.. in i en varm dusch för upptining. Funkade.


Nu är jag varm, blöt å påklädd å ska snart ut i kylan igen för att rulla hem till mamma å pappa för att byta bil me dom så jag kan ta Forden till Dalarna imorn :)


Ska bli sååå skönt å komma bort lite, kommer sakna allt å alla här hemma ofc, men å andra sidan kanske jag uppskattar de lite mer när ja kommer hem igen me nya tag på Söndag :)

Tror bara de stärker mig, oss, relationerna att få sakna varandra lite :) nu menar jag inte bara mellan mig å Ante utan även mellan mig å mina kompisar, mina djur å min vardag :P

Hur som  helst så ska jag ha kul iaf :) Hörde att de va 1½ meter snö där uppe nu :) Hoppas jag får chansen att prova brädan lite oxå ^^

Annars e jag mer än nöjd över att gå å se På G, Ulf Nilsson OCH Stiftelsen me Nilla å Bergman :) Kalas!


Ska börja å avsluta packningen sen.. har inte en aning om va ja ska ha med mig å ännu mindre vad ja ska ha på mig xD omg.. får la riva ihop nå skit bara xP


Nä, nu ska jag dra igång detta igen.


Hej me er! :)


       

Av Malin - 5 februari 2014 00:51

Slängde ihop några runda, köttiga bollar ikväll (igårkväll, klockan e efter tolv...) men gött blev de, hela 79 styckna ^^ godkända av karln me :)

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards