MalinWiberg

Alla inlägg den 11 februari 2014

Av Malin - 11 februari 2014 21:07

Hej igen!
Nu sitter ja å kollar på "Du är vad du äter". Har sett de programmet förr men de finns inge vettigt å glo på å de kan alltid va bra å se lite nyttig mat man kan käka x)


Tog mig hem från stan förut, handlade snus te pöjken å bacon te mig x) Stannade till en vända i skogen å plocka lite gnag te ninerna :) blev tall ist för gran, å lite annat gött :) sen fixa ja lite käk å vatten till dom :) Sååå mysigt när dom kommer å möter mig i dörren :) Loka å Lakriis gör de iaf :) Zafira håller sig i bakgrunden fortfarande.. :P Knaskanin, hon har ju känt mig längst av alla jag har nu x)


Sen åkte jag hem, slängde ihop lite käk å gick till stallet, hann dock inte gå så långt för Denise kom ifatt mig med bilen så ja fick åka me sista biten :)

Sen satte jag igång å masserade Player, finns en del å jobba med där men jag ser inget omöjligt i de hela iaf. Har faktiskt behandlat värr hästar ;P så henne får vi nog ordning på snart :)


Efter massagen mockade jag åt min ponny sen borstade jag av han lite, han hade minsann berättat för mig att det var lekdags så jag satt ett snöre runt halsen på han å trippade iväg till ridbanan. Där fick han jobba lite volter i skritt, trav å galopp, lite vinglig å ibland obefintlig galopp men de får vi jobba mer på ^^
Sen skulle vi trickträna lite, bara med bus i tanken idag. inte så jätteseriöst men kul skulle vi ha :)

Så vi gjorde lite buga, yoga, spansk skritt å bergsgeten. gick fint tkr ja :) Sen kom Denise å kikade lite på oss å fotade :)

När vi kände oss klara så fick Denise åka på in i stallet, men när hon precis hoppat upp så viskade Max "en buga till!" åt mig så då gjorde vi en buga MED DENISE PÅ RYGGEN!!! :D första gången EVER med en människa på ryggen. Sååååå coolt å sååå stolt matte :D

Ska be å få låna Denise fler gånger sen så jag kan börja lära in bugan från ryggen med :D kommer ju bli så fränt när man kan buga från ryggen :) Ponnyn e sååå duktig !!


Nu ska ja softa en stund i soffan innan läggdags.

Ha de fint!


Bjur på några bilder från kvällen.

               

Av Malin - 11 februari 2014 13:14

Hejsan Hoppsan!

Nu sitter ja i stan igen å ska precis inleda mina segaste tre timmar på dan x) Nä då, brukar inte bli tre timmar riktigt x) för omväxlingens skull så satte jag mig i de lilla rummet idag, "min" plats där ute va upptagen, tänkte dock att de kunde va soft å sitta här inne ensam... Hö! trodde jag ja, nu är de proppat me folk här inne me -.- Aja, jag överlever ^^ Dom är nog inte så farliga som dom ser ut, sen kan ja lova att dom tillsammans inte kommer upp i min ålder så ja kan nog sätta mig på dom om dom bråkar ;P 
Fett knas va man kan känna sig gammal/ung beroende på plats... menar i Sälen, där va man ju lammkött.. Massa folk som kunde vatt min pappa å tillome farfar som "stötte" på en xD å så kommer man hit å då blir man nästan äldst..x)


Ska massera Player ikväll, inte att glömma! x)

Ska plocka lite grenar till mina gnagande pluttar idag me, tror de får bli mest gran, de va ju omtyckt ^^
Vore så skönt/coolt om ja kunde ha mina kaniner tillsammans i en stor klan, som naturen menat. Lakriis har ju hoppat över till flickorna å de verkar som dom alla tre stortrivs ihop. Vet ju andra som kan ha sina töser me en hane å föda sina ungar utan problem så ja hoppas de funkar för mina me :) Loka e ju kanske dräktig å kan kläcka vilken dag som helst, hon ser inte jättestor ut längre men ja kände hennes "tuttar" ganska bra igår så vem vet... :P

Vill såååå ha bebisar nu. har ju TVÅ tomma burar så ja tror tillome att jag inte behöver bygga till nå mer.. räknar med att alla bebishonor ska gå kvar med flickorna till slakt/försäljning å pojkarna flyttar ja på/säljer/slaktar lite tidigare om de blir platsbrist. Men ja ska se om ja kan bygga nån vettig utebur till flocken i sommar.. vore skönt om dom kunde få va ute så mkt som möjligt :) å beta ner gräset behövs ju! Vet inte om de ska gå några hästar där i år så då kan ju kaninerna få käka ist :)


Nehe, nu ska ja la runda av detta inlägg. blir så jäkla långt annars...


Hare!


   

Hoppas våren är påväg på riktigt nu! :)

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards