MalinWiberg

Alla inlägg den 23 februari 2014

Av Malin - 23 februari 2014 20:38

De e verkligen en sak jag avskyr! att be folk som är skyldig mig pengar betala. Lr typ ta ut ett pris, inte bara vara snäll å ge å ge å ge... 
Menar vafan, ALLT kretsar kring pengar så vf ska då jag alltid ställa upp gratis? eller väldans billigt..

De e ju faktiskt (tro de eller ej) så pass allvarligt att snart sitter vi på gatan utan en lägenhet å bo i. Så nog fan ska jag kunna sätta ett pris på min hjälpsamhet?
Tänker inte dra några exempel men ni som är skyldiga mig pengar vet om de, å dom flesta av er läser troligtvis inte ens min blogg x)

De e ju faktiskt så att den onda cirkeln får mig att framstå som en fuck-up som inte betalar. Utan mina inkomster kan jag inte betala mina utgifter, simpel mattematik!


på tal om pengar så måste vi ringa å tjöta på Soc imorn igen -.- *suck*


Annars då?

Jo, då blev en vända ut i skogen me hundarna, plockade lite gött te ponnyn å tog me till stallet. 
Tänkte ta en ridtur i skogen me Denise å Player med, men vi kom inte så långt x)
Fröken P har allt börjat testa Denise nu, med all rätt. Menar de e så hästar funkar, de e så ALLA flockdjur funkar :) Sen kan jag tycka lite synd om Denise som får kämpa så, om inte med hästen så med humöret ;P vilket oxå är förståligt, för de e så människan funkar. När "förståndet" tar slut kommer ilskan å uppgivenheten till..
Det handlar om att förstå varandra, lära känna varandra å kunna lita på varandra..
Det är inte alltid en lätt nöt att knäcka, men finns viljan så finns lösningen inte långt därifrån :)

Btw, Vill du ha hjälp me kroppspråk å "NH-tänk" för å få en knuff i ryggen Densie så kan ja tipsa om en tränare som säkert kan komma ut å hjälpa :)


Vi tog oss iaf ner på ridbanan ist, ja red lite volter, framdelsvändningar å hoppa två skutt på Max.
Gick bra :) Imorn ska Sandra rida igen, var evigheter sen!! så de e la på tiden :P

Nu ska ja glo The Walking Dead me Ante :) Äntligen ett nytt avsnitt :D


Hejdååååårå!

 

Av Malin - 23 februari 2014 15:12

Hej hopp!


Vaknade å gick till ica å köpte kyckling ^^ Käka de till frulle me Ante å åkte sedan till kaninerna å pussa lite på dom, vidare till stallet, mockade å tog in ponnyn. Sköljde av hans ben å tänkte fixa bakhovarna idag, gick hyffsat bra, iaf tills ponnyn tröttna på å stå innen själv x)
Sen kom Nilla förbi en vända å gav lite mer tips osv så ja fick till de ganska bra för å säga de själv :)
Nu ska ja bara hålla i de där så ja bibehåller både kunskap å så jag inte behöver ta så mkt på hovarna åt gången, för de e tungt som fan -.- meeen ja får börja träna nu, stärka rygg å lår framför allt så js fixar att ta hans hovar utan hfsp. :)

Uuja, tungt e de men bra ska de bli :)

Nu har ja typ inget mer idag på schemat.. lr ja, hunden vill väl ut å lite men x)


Funderar på om ja kanske ska till ponnyn en vända senare å jobba lite på banan :) meeen först ska ja sitta still, är helt mör i kroppen xD


Hej å hå!


 
Max/Ronja, jag/Atton på vår första hopptävling för såååå länge sen :)

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards