MalinWiberg

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Malin - 16 februari 2014 18:41

..hemma, örker inte tvätta så ja skiter i den tiden, bokar ny imorn..

Glömde btw säga att hundarna krascha min lur när ja kom hem förut så nu har ja en feeet spricka över hela skärmen ^^ lyckat som fan!


Nu har ja å Turben släppt in hästarna iaf, påvägen hem gick vi ut ur stallet, ja stängde bakom oss å Turbo pep iväg som vanligt för å strosa några meter framför mig.. tänkte inte så mkt på de utan ja traskade hemåt, han kommer ifatt.. Dock märkte ja att han inte gjorde de efter några hundra meter xD stannade upp å visslade i 10 min, sen gav ja upp å vände igen... ni vet den där jakt-hund-saken om att ifall en jägare "tappar bort" sin hund så går hunden alltid till den platsen där den såg sin ägare sist, df ska man gå dit för å hitta sin hund.

Ja tänkte att han säkert tappat bort mig å sprungit in i stallet via en annan dörr (som ja visste stod öppen) å lagt sig där å väntat på mig x)


Mkt riktigt, öppnade stalldörren å där ligger Turben utanför Max´s box å väntar på matte x) knas-bollen <3

Överlycklig över att matte hämtat han gjorde vi ett nytt försök till å ta oss hem, den här gången höll han sig lite närmare matte ;P


 

gudars vilken suddig bild xD

Av Malin - 16 februari 2014 16:53

Hej å hå!
Matkoma på ingång. Ätit tre tuggor å de räcker visst för å bli mätt...


Va till ponnyn en sväng förut å red lite på banan, vi hoppade några skutt, barbacka.. pallar inte min bajs-sadel x) De gick bra men ja kommer såå ha träningsvärk imorn. 

Lyckades få vatten kranen att gå sönder me så de pissa vatten i hela stallgången typ xD Christina hjälpte mig så vi lyckades stänga av vattnet, så nu finns de inget vatten i stallet tills kranen e lagad. Undra om de stängde av vattenkopparna med, måste ja kolla sen.. Ska upp å släppa in hästarna nu igen, tar me mig Turben på en springtur.. han springer å jag går, släpar, kryper fram..


Har försökt hela dan å få med mig Ante ut på en promenad i solen me hundarna men de går inte, vad ja en försöker me så e de för gäves.. Ger upp helt enkelt. Antar att han är rädd för att komma för långt ifrån sin dator... alternativt att han ska få upp pulsen ett steg högre än "normalt" -.-


Sitter å läser/diskuterar kaninslakt på FB, intressant.. man blir sugen å pröva de olika bedövningarna igen..

i regel säger ju folk/jordbruksverket att man ska slå mellan ögon å öron när man bedövar, dock smyger de fram nu att de e fler som slår mellan öron å rygg, alltså nacken. Precis som jag blivit lärd att man ska slå då slås en av ryggvirvelutstickarna in i ryggmärgen och dödar omedelbart.

De "negativa" med att slå i nacken är att kaninen måste hänga i bakbenen när man slår, de kan skapa lite stress i mångas ögon men om man låter framtassarna ta stöd mot en stubbe lr liknande å gör de snabbt så är de ungefär som för kaninen att tro att den bara ska hoppa ner på stubben.

Funderar på om detta sett inte är värt å göra på ändå, då ja läste att två av tre kaniner skrikit vid avblodningen efter bedövat slag mellan öron å ögon. Usch, ja vill va säker på att den är död när ja avblodar. Hemskt om den skulle skrika. fy bubblan, då är den ju långt ifrån bedövad -.-

 

Nä, nu ska ja gå å släppa in hästar...

 

Hoj!

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards