MalinWiberg

Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

Städdag

Av Malin - 12 februari 2014 13:58

Hej allihopa!


Idag är Ante iväg på jobb, 7-17. så jag är hemma själv med djuren.. Måste säga att det har varit/är jäkligt skönt! Jag menar inte att jag inte vill ha pöjken hemma, men jag tycker att det är dags för lite ombytta roller.. Han jobbar å jag är hemma å städar, å fixar.. Så de blir ngt gjort här hemma med liksom ;P De e ju inte de att Ante inte gör ngt när han är hemma, tvärt om, hans data går varm å han är såååå dukig på CS. Tränas massor!


Dock tycker jag att det är underbart jäkla skönt å komma hem till en nystädad lägenhet där hundarna är rastade, matade och stimulerade. Katterna får gärna vara matade och "lekta med" å kattlådan tömd. Golvet dammsuget, bänkarna avtorkade, toa å handfat skurat och pricken över I:et, Det får jättegärna lukta MAT!

Såå... tänkte bjuda Ante på den synen/lukten/känslan när han kommer hem idag. Förmodar att han är tröttare än någonsin efter så lite sömn å en heldag i ladugården. Tänkte att han skulle få komma hem, ta en dusch och slå ner arslet i soffan med en tallrik makaronpudding på magen :) Det är han värd! <3


Jag ska diska ett ställ till, ringa bostadsbolaget och sen ska jag rulla iväg å slå i en skvätt soppa i bilen, upp till kaninerna å sen till stallet å mocka å släppa in hästar...

Jag hade tänkt ta mina två vargar å GÅ till kaninerna idag (1,2mil tur å retur) MEN jag känner att tidsschemat inte går ihop då, vill ju hinna få ihop maten tills Ante kommer hem. 
Så ja släpper in pållarna å åker hem för att sedan gå tillbaka dit ikväll å motionera ponnyn :)


Vad har ja gjort annars idag då?.. Hm, ja mkt städning, vädring, gått me sopor, handlat, rastat hundar, matat djuren, ringt tandläkaren (ska dit imorn å göra rent i käften samt att dom får kolla över min 3:e fuckade visdomstand som börjat jävlas nu i helgen), sorterat räkningar å sett över lite vad som måste betalas härnäst..

Nehe ni, ska ja hinna ro iland detta så lär ja diska lite nu igen.


Hörs mer ikväll kaaaaanske! ;P

Bajbaj!


Bytte duk på bordet, nu får de va ROSA ett tag :)

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 september 2015 20:08

Måndag idag, å första dagen på min utbildning är klar :) massa nya intryck, okänt folk, nerver, spänning å truckar.. men nu är som sagt första dagen gjord å jag kan slappna av lite granna ^^ Vet ju på ett ungefär hur allt kommer vara om dagarna nu. ...

Av Malin - 12 september 2015 16:00

Men vet ni vad?! Snart är dom slut, finito, no more work on saturdays!! Jo, för jag sa upp mig igår.. såå skönt! Kommer behöva mina helger framöver nu.. för... *trumvirvel*... på måndag börjar jag en tre veckors utbildning (truckkort) sen börjar jag...

Av Malin - 8 september 2015 20:32

Hej där! Ser ju faktiskt att ni är några stycken som läser min blogg å jag får väl be om ursäkt till er nu eftersom jag inte bloggat på ett tag.. *skärpning* Har varit utanför Göteborg Tor-Mån å jag måste säga att det var galet kul å väldans beh...

Av Malin - 1 september 2015 16:34


Hej på er! :) Idag sov jag länge, vaknade iof till en vända å släppte ut Lana mellan 7-8 men sen somnade ja om...nästa gång ja kollade klockan var den 10.30 !!! Galet. Tror inte jag sovit så länge sen ja va typ... 18 lr 19 ?! Skönt vare iaf ^^ ...

Av Malin - 31 augusti 2015 13:55

Nu har jag en chill - stund så jag tänkte passa på att blogga lite, passar på när de börja regna.. skulle ha dammsugit nya bilen men får ta de senare lr imorn :) Helgen som var nu spenderade jag i Dalarna. De va supermysigt å sååå välbehövligt! :)...

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards