MalinWiberg

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Malin - 6 januari 2014 23:03

...efter föda trots att jag inte gjort annat än att mata den idag xD tkr jag iaf.. e hungrig! får väl riva lite till i frysen sen.. -.-

Somnade sååå sent igårnatt, typ tre lr nå. Vaknade iaf av att nån (nånting/något) knackade mig på axeln kl 11 så de va väl dags att kliva upp då. Trots att jag inte satte ngt alarm blir man väckt -.-

Just de, medan ja kommer ihåg de ska jag be om "ursäkt" för mitt förra inlägg, STAVADE SOM EN KRATTA FFS!! när fingrarna skriver snabbare än hjärnan tänker så kommer dom där felstavningsnissarna fram -.- meeen ja hoppas ni kunde läsa skiten iaf x)


Solen sken å de va 13 grader varmt när ja klev upp :) Tog med mig vårkänslorna å gick till stallet med hunden :) Vi plockade in ponnyn å mös massa å sen gick vi ut å tömkörde lite :) gick kanoners tills han blev rädd för ngt å skenade hem till stallet, om jag hängde med? Nae, sällan vah xD blev ett ryck å nästan ett pladask sen gick jag å tränade lite lydnad med hunden påvägen tillbaka ist. passade på att titta hur ponnyn sprang med, haltade? ömmade? nä, de såg fint ut xD Såååå korkad är jag. Andra hade typ blivit rädda, sprungit efter å tuggat fradga av allt addrenalin som rusat i kroppen! Meeeen inte jag :P visste ju vart ponnyn sprang å de fanns inget jag kunde göra åt saken x) Bara hem å börja om :)

Tömkörde vidare lite på banan ist, på volten. såååån klocka han är min pojk! :) Finns inget ont i den tjocka lilla gula ponnyn, som för övrigt, enligt mina ögon börjar bli lite smalare :) de e bra!


Jag är såååå sugen på ngt nytt, ngt att bita i. Ingen som har en häst som är knäpp? oinriden? galen? farlig? :D Vill ha ngt å jobba med, ngt att sätta tänderna i! Har dreglat över en russ-hingst hur länge som helst nu på hastnet, DEN SER UT SOM MAX!! :D fast 2 år å hingst! DET vore ngt att bita i! :) Tyvärr har jag inte råd med en till ponny och har heller inte plats för en hingst, vill helst inte vara inackorderad när ja skaffar hingst, då ska jag äga stallet.


Bara för jag är så sugen på nå nytt å bita i så tänker ja para om en kanin imorn. Hoppas de tar sig! x)


Ska in till Miroi oxå, antar att de e öppet imorn iaf...


just de, färgade om håret igår med. nu är de grönt ist för blont, snyggt.


Nä, heeeej me er!

Av Malin - 6 januari 2014 12:03

Hej folket!

Hann/orkade inte blogga igår, men vill ändå berätta om gårdagen då den är ett STOOORT steg i mitt (å hästens) liv ;D

Vaknade, käkade, åkte till gladhammar å fixade häst, matade kaninerna, åkte hem å bytte kläder. Sen bar de av mot stallet å ponnyn, mockade å fixade käka innan Kusin kom :) Sen tog vi in Max, spolade av hans ben å försökte leta fram fyra skodda hovar i leran xD Gick bra trots de otroligt kassa vattentrycket i slangen... x)

Sen kom Denise me :) Vi stall ponnypöjken i gången å Nilla tog av första bakhoven :) Sen tog jag av den andra bakhoven :) De va tyngre än ja mindes de men ja fick av den till slut x) svettig va ja kan ja lova !

Sen gick vi ut me ponnyn på gruset för ja ville se om han blev halt eller inte. Hade räknat med en blockhalt ponny! Dock fick jag en ponny som inte ens markerade på grus i varken skritt el trav. WOHOOOOO! :D


Då va de grönt för att ta av framskorna med då ^^ Denise fick slita av en av framskorna å Nilla tog den sista :)

filade till kanterna lite å ponnyn verkade nöjd :)
Så han fick kliva in i boxen å köka sitt hö som han kommit efter med eftersom han hade tre hovslagare å tas me ett tag x) E man lite ringrostig så e man ;P då får de ta lite tid ^^ Men han verkade inte allt för missnöjd me de.

Nilla hade med sin westernsadel ner så vi tänkte att vi kunde ju lägga på den å sitta lite i den, för skoj skull. se hur de ligger på Max liksom :P
Sagt å gjort, vi la upp den medan han käka, tog ett träns å gick ut på banan, kunde ju va bra att få se han röra sig utan framskorna med liksom. Kors i ballongen va ponnyn klev på, pigg å glad ! Han kändes två kg lättare trots att sadeln vägde de dubbla mot hans andra sadel xD å skorna inräknade ;P

så ja satt upp (UTAN HJÄLM!! x)) Har ja inte ridit utan sedan olyckan 2009 ! Meeeen igår regnade de å jag ville ha min mössa på! plus att om de finns nån man kan rida utan hjälm på då e de fasen min ponny!!


Vi skrittade runt där på volten, kände mig som en riktig cowboy xD lr nå.. ponnyn kunde trava OCH galoppera på VOLTEN :D Wiiiie, hans matte kunde inte va nöjdare! allt flöt på som f*n :D
Vi kunde för framdelsvändningar, skänkelvikningar och sidepass (några steg) är fortfarande lite ringrostig i sidepassen :P
Vi gjorde en galopp från skritt i höger varv! inte illa pinkat :D
Nä, fy vale vet ni vad, jag är såååååå nöjd me min ponny så de finns inte mkt som slår den känslan, lr rättare sagt finns inget som gör de! ^^

Nu ska ja snart rulla ut i skolen (som just försvann) å tömköra ponnyn lite, får se vart de bär iväg ^^

Hare fint folket!

Peace.

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards