MalinWiberg

Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Malin - 26 januari 2014 21:23

Myser ner mig i sängen m djuren å tända ljus, är trött som ett as å hoppas på massa sömn inatt^^
Gonatt me er !

Av Malin - 26 januari 2014 14:55

Kom till stallet idag, fick veta att en ny ponny läpts in i "min hage" imorse vilket tydligen inte var så uppskattat av Maxen :/ Hon hade "vaktat" alla hötussar.. å ja, vad ska jag säga.. ställer man sig mellan Max å en tuss hö då får man skylla sig själv tyvärr. Dock hade min ponny åkt på ganska mkt stryk själv :/ så den andra ponnyn fick flyttas till sin hage med en gång..
Tkr de e såååå tråkigt när hästar blir skadade >.< spec min ponny. Han har hållt sig så länge från skador nu så de e självklart tråkigt när de händer. hade tänkt mig en liten ridtur idag annars, men ja plockade in ponnyn å gick egenom han lite.. hela rumpan å bakbenen är "fucked up" :/ han har ont å går lite knackigt, men de var som tur var bara "krosskador" ett liitet blodigt sår men inget allvarligare än så som tur var :)


Hoppas han blir sig själv med några dagars vila ist. han fick lite hö å gos å ett varmt täcke på sig innan ja släppte ut han igen.. vill ju att han ska röra sig så mkt de går trots att han har ont. Bildas ju mkt slaggprodukter i krosskador sådär å de vill man ju forsla ur kroppen så fort som möjligt, vilket görs med lymftransporten i kroppen :)
Bara fisen blir pigg å kry igen så är mamma nöjd! tkr inte om att se mina djur ha ont, jag själv kan stå ut med hyffsat mkt smärta. men inte mina djur! dom ska må bra. :P


 

Blev fett frusen av att va i stallet, åkte vidare till kaninerna å fixade me. så ja tror att ja ska ta en dusch, en varm dusch! ^^


skriver säkert några rader senare, mitt liv är inte så innehållsrikt just nu men har desto mer dödtid (bloggtid) xD


Heeeeejrå!

Av Malin - 26 januari 2014 11:24

Sådär ja, nu är knarket påfyllt å jag sitter å inväntar ruset med en katt i knät ^^

Kelsjuka Maja ^^

Mitt levebröd -.-'

Av Malin - 26 januari 2014 01:35

Har du tandvärk kan du prova någon av följande "värktabletter":

* varm dusch, spola massa vatten mot kinden/tanden
* smärtstillande tabletter så som ibumetin/panodil/alvedon/treo
* dricka kallt vatten, håll kvar de i munnen å runt de onda området en stund.
* drick kall yoghurt
* sitt upp, ligger du ner blir smärtan kanske mer pulserande å ond!
* ät choklad, endorfiner å glädjerus kanske har en smärtstillande effekt?!
* värm en vetekudde å håll mot kinden/tanden.
* i brist på iskuber kan du fylla en fryspåse med snö som du hämtat på balkongen å hålla mot kinden, linda in den i ett stycke tyg först för komfortens skull.
* försök tänk på annat, sysselsätt dig å låtsas som att smärtan inte existerar

Allt detta har jag provat ikväll å vill ni veta en sak? INGET HJÄLPER!! så ni behöver inte bry er om å testa själva...

Gonatt! (Om ja lyckas somna ifrån smärtan)

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards