MalinWiberg

Alla inlägg den 1 april 2014

Av Malin - 1 april 2014 18:55

HejSvejs!

lutade mig precis tillbaka i soffan me en Turbo på magen. Matkoma!


Bilen dog igår, nå glapp i tänningslåset troligtvis. så den fick stå kvar i stallet över natten. Hoppades att mormor skulle fixa skiten över natten.

Vaknade vid halv 6 imorse, sparkade liv i karln å somnade om. Hade tänkt kliva upp vid 9 men vaknade vid 10. skönt å sova iof. va länge sen. Men tkr ändå ja blir tröttare om ja sover så länge.. 

Gick ut en sväng me hundarna å gav dom frukost. Tog min morron-hutt å knartade ner på Ica, idag skulle de lagas kasslergryta hade ja tänkt :) så ja handlade hem de som behövdes, paprika, purjolök, kassler, mjölk å creme fraiche. Väl hemma igen stoppade ja i mig två mackor å en kopp oboy ^^ va längesen ja drack de nu. 

Sen gick jag å hundarna upp till stallet. tänkte mocka å fixa höpåsar, samt prova om bilen funkade idag, som mormor skulle fixa. Mkt riktigt, stoppade i nyckeln å vred om å Bettan hoppade igång som om inget hänt. :) Så vi passade på att åka till Heda en vända på en gång å mata kaninerna å hundarna fick springa lite lösa. 


När vi var hemma igen lagade jag käk, kastade i mig de lite snabbt å lämnade resten i ugnen till Ante skulle komma hem. Sen bar de iväg till stallet för massage av Player :) kom äntligen åt å massera framdelen nu, bak börjar mjukna ganska fint så vill ligga i fas me framdelen oxå. (har inte kunnat massera fram så effektivt pga regn) Men de tar sig :)
Efteråt medans Denise gick en promenad klev jag å Max i vagnen några ggr, två jättefina gånger :) sen fick han gå ut i hagen igen. 

Sen hjälptes jag å Denise åt å tömma foderbordet under höloftet på gammalt äckligt hö som diverse djur kissat å bajsat i -.- dammade fint kan ja lova å bottenhö't hade blivit jord xD Värsta komposten där under ju x)

Nu har iaf jag å Denise astma å foderbordet e rent :) Kommer alltid nå gott me nått ont ;P höhö!

Hoppas vi (alla i stallet) kan hjälpas åt å hålla de rent nu, å ta löshöet med en gång å inte låta de ligga.. så jäkla mkt enkalare e de inte å ta en bal ist. 

Sen messade min moster å frågade om jag vill ha distansreiki kl 20.00 så de ska jag få :) Tänkte lägga mig inne i sängen å slappna av lite då. Kan behövas idag känner jag. e såå uppe i varv. (Kanske har ADHD?!)


Hur som helst, ja brummade hemåt me bilen (som fortfarande funkar som den ska) å tryckte två mackor, sen tog ja med mig Kompis ut på en cykeltur. i 40 min ! sprang konstant (nästan) kissade å bajsade med. Men de va kanske bara 5 av 40 min. 

Nu är han utslagen på govet å förbir de ett tag hoppas jag. Han har varit helt knäpp idag. piper hela tiden! de e väl löptikar ute nu. så han blir extra dryg om han inte får motion som han behöver.. så den saker tog jag tag i. påt imorn igen bara xD


Nu ska jag snart få reiki så innan dess ska jag bara lulla runt på internet, kolla annonser å sånt :P


Hörs kanske mer efteråt. Om ja inte somnar! :)


Bajbaj!


 

Ska leta fram svanskappedelen som har kommit bort på min bröstsele så ska jag ut å köra lite igen snart :)

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards