MalinWiberg

Alla inlägg den 27 april 2014

Av Malin - 27 april 2014 21:29

Nu är de kväll och solen har gått ner, Det är Söndag å imorn ska jag jobba, min egna städning, helt själv. Måste ändå säga att jag är väldans taggad ^^ de ska bli kul nästan :)

Bara jag kommer ur sängen så :)


Imorn ska hundarna va hemma själva. Denise kommer å tar ut dom på promenad runt lunch :) Bra att hon finns å ställer upp :)


Fick lite gjort hos kaninerna idag iaf, när huvudvärken släppte åkte jag upp en stund själv.. Denise å Chrille kom å bjöd på glass :) mysigt!

Sen åkte vi vidare till stallet, där fixade jag ponnyns hovar lite å borstade han ordentligt :) Mysigt å  bara va me ponnyn lite :)

Mockade å fixade hö. 


Sen ja kom hem har jag ringt Nilla, hon va i Norrköping. å duschat å ätit en pizzabit. Nu ska jag snart sova så jag orkar upp imorn :)


Hej å Gonatt med er.


 
Saknar skogsmyset :)

Av Malin - 27 april 2014 14:42

Hej!

Nu ska jag blogga ifatt lite, som vanligt sveper helgerna förbi å man hinner knappt sitta ner för å blogga. Så jag drar helgen lite kort. :)


I Lördags (igår) hm, vafan hände då... xD
Öhm, ja å Denise va iaf upp till kaninerna på morron, vattnade å matade å gav dom MASSA gräs :) Flickorna skuttade som vanligt ut en sväng å Lakriis fick komma ut i buren me. 

Sen åkte vi till stallet, måste ha blitt nå knas för våra hästar va fortfarande inne, så vi släppte ut dom kl 13, fodrade å fyllde vatten. Mockade me..


Senare kom mamma å hämtade mig å Turbo, vi följde med å grillade hos mamma å pappa med Nilla å Dennis å lillebror :)
Vi åkte via farbrors hus å drog upp kaninburen som ja ska få å hittade nät i hand garage, de fick jag oxå :D


De va gött me grillat iaf :)


Väl hemma somnade jag ganska snart...


Imorse klev ja upp å hängde me Nilla till stallet vid 9. hon verkade hovarna på Hajda å Turbo fick träffa en ny hund, Elins vove...

Jag fyllde lite vatten åt Max å Player.


Sen åkte vi vidare ner på Ica, Nilla tog ut pengar å gick in å handlade frukost å fika. Vi satte oss i gräset å åt medan vi såg dom första i Tjustfejden komma i mål. Sen åkte vi upp en vända till Heda, nilla plockade skrot å jag vattnade å matade kaninerna :)


Nilla släppte av mig å Turbo hemma igen å vi sa Hejdå för denna gången. Vet inte när vi ses igen men snart hoppas jag :) längtar som fan till sommaren när hon ska komma ner me alla sina hästar :) Då ska vi ut å köra ihop :) hihi!

Max å minimannen :)


Ja la ikull mig på soffan å tog en pollentablett. Sen upp å ut me bilen å Kompis, åkte till Lofta å hämtade nätet å ska upp till kaninerna ikväll när de e svalare å bygga lite igen :)

Kanske får två kaniner på bete hos mig i sommar :)


Nu ska ja chilla en stund till, sen ska ja äta mat som Ante ska fixa :)


Hopp å hej!

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards