MalinWiberg

Alla inlägg den 2 april 2014

Av Malin - 2 april 2014 19:27

Ja var säker på att de var Tisdag idag :/ nu blev ja deprimerad xD har ja missat en dag denna vecka?!

Aja, ja hinner nog ifatt!


Har nu varit hos kaninerna, hämtat Ante på jobbet, handlat diverse krya-på-dig-saker till Ante å lite mat och varit i stallet. Nu har jag landat i soffan, skönt ^^


Jag tänkte rida på banan me Max idag men när ja kom så skulle två andra hästar gå där så ja kände inte för å trängas me dom så vi red ut ist :) tog barbacka å bettlöst å red "grisrundan" i skogen. Mest skritt, lite trav å galopp :) Ponnyn var pigg å glad :)

När vi kom tillbaka var ridbanan tom så då tog vi några varv där å jobbade bakdelsvändningar å volter. gick kalas dä! :)

När ponnyn fått gå ut i hagen å jag fixat höpåsar så mockade jag, hann precis bli klar när två små flickor kom inspringandes i stallet å sa att den nya hästen sprungit genom staketet å att Max jagade runt på han (eftersom han sprang rakt in i deras hage)
Tack å bock för den informationen, ja hoppa upp ur spånhögen å tog med ett rep ut i hagen. Fångade upp en vilsen liten parvel som yrade runt nere vid "dammen" i hagen å tog med han upp, höll Max på avstånd så vi tog oss ut genom grinden. Kollade över lillpojken så han inte gått sönder av tråden han drog av (stålvajer) men de såg bra ut. Sen kvällsfodrade jag dom andra å åkte hem. 

Tror att Ponnyn får sova ute inatt, trots frost. 


Nu har jag lyckats få i mig en hel avocado idag, stolt som tuppen! ^^ var inte så farligt som jag mindes de heller, men ja kan inte påstå att det var gott heller xD haha!


Nu ska ja softa i soffan me vatten å nötter!

Hej å Gonatt :)

Av Malin - 2 april 2014 14:57

Jag sov inte hela dagen som igår, jag sov läääängre -.- vaknade straxt innan 11 !!!

MEEEN jag skyller på reikin igår, man blir faktiskt som en klubbad säl efter en sån behandling. så jag behövde nog sova :)


Klev upp å gick me hundarna, har städat lite. inte mkt men lite. tar de chill idag känner jag. känns konstigt i halsen. Blir säkert sjuk nu me -.-'


Fick äntligen tag i den något störda kvinna som jag nu sökt över fyra veckors tid för att kunna lägga upp en betalningsplan av mina tandläkarräkningar.. dock (eftersom hon är omöjlig att få tag på å skiter i att ringa upp trots ett antal inpratade meddelanden) så har en räkning hunnit bli försenad å därmed skickad vidare.. så då kunde jag inte få avbetalning på den. (självklart den dyraste jäveln)

Men de löste ja med nästa bolag. fick dock bara två månader på mig där..

Aja, nu är de "löst" å ja ska bara punga upp 2000 kr denna månad ist för typ 5 lr nå x)


Sitter som en trampad hundbajs i soffan nu, dricker påskmust å äter godsaker.. känner ångest över att jag handlade de för 33 kr ist för ngt annat, typ en falukorv lr en påse potatis... Vad säger man, bättre lycka nästa gång.


Va ner på bynn förut å mötte pappa, fick en peng av han :) å en liten förhoppning om att jag kanske kanske kanske kan få ett jobb iaf. Han är alltid så positiv å pushande till mitt jobbsökande å tkr att jag ska va på mig, å inte ge upp :) *De behöver jag få höra*


Ska snart rulla mot kaninerna, sen vidare till Antes jobb å plocka upp han, lovade att hämta honom idag. han är helt slut å har tydligen fått feber nu oxå så han ska inte behöva gå hem då. Vi ska handla lite mat påvägen hem å sen blir de nog käk, stallet å soffan igen för min del.

Vill rida ponnyn idag, så han får jobba lite. har bara inte bestämt när, var lr hur än.. får se, de e ljust till 8 så ja hinner nog :P


nehe ni, om man skulle se över kylskåpet å se vad som kan förtäras idag.


Hej me er! :)


 

Vi måste komma igång me löshoppningen igen, Denise! :P

Av Malin - 2 april 2014 06:55

Vaknade kvart i sex å skulle väcka ante, han va borta... hittade han i en ångande varm dusch, slämig å ont i halsen. Stark som han är springer han
till praktiken via pressbyrån å köper nå förkylningsgrejs så han kan jobba hela dagen. :) vet inte om jag hunnit bli smittad lr om jag bara placeboar x) fryser iaf som en bajs så jag tog mig en varm å lång dusch oxå. Nu har jag krupit in i min onepice å lagt mig i sängen igen. Hoppas kunna sova nån timme till. Utan att de blir hela dan som går..

Hörs när ja vaknat igen :)

Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards