MalinWiberg

Alla inlägg den 6 april 2014

Av Malin - 6 april 2014 18:09

Hejsan!

Söndag igen, veckorna pissar förbi.. hinner inte med! lr jo de gör jag väl, men ibland känns de som tiden går för fort x)

Idag har ja å Turbo vatt upp till kaninerna en vända, matade å gosade. Lakriis fick komma ut en stund å sen klippte jag klorna på han, fick dock bara ta framtassarna för ligga på rygg var inte nå kul idag. Ska ge mig på baktassarna dom närmaste dagarna för nu var det dags igen å få de gjort såg jag. De e fasen de tråkigaste med mina kaniner just nu, detta kloklippande.... Menar, de e inte nog med att man först å främst ska fånga kaninen (Lakriis är lätt å fånga iof, men damerna! Puh, kan ta 5-10 min ibland -.-) man ska hålla den själv, (å nu har jag ju köttraser så de e inga små kaniner vi pratar om, som man klämmer ihop under armen å klipper x)) och sen ska man få samanlagt 54 !!! klor klippta. Inklusive 6 sporrar!


Det är ju nu 7 dagar kvar till beräknad nedkomst av bebisar (om det kommer några) så jag ska vänta ut flickorna dom dagarna, men kommer de inga så ska jag ge mig på deras klor med en gång oxå! Dock gräver dom mkt mer i sitt stall så dom slipar klorna bättre än karln. Men ska ändå se över dom! Zafira brukar behöva klippas :) Loka är en jävel på å slipa själv ^^ synd de inte var tvärt om eftersom Loka är snällare å lättare att klippa :) Men men, en vacker dag ska jag få Zafira tam oxå. Men jag kommer få jobba för de! ;P


Vet inte om det är ungar på g, Loka hade ryckt/tappat päls idag när ja kom. Dock tror jag att det handlar om en mindre twist tjejerna emellan. MEN det kan oxå tyda på att ungarna e påväg, så jag håller huvudet högt å hoppas ^^ Frågan är bara vem som är dräktig i sånt fall, jag gissar på att Loka inte är det, men att Zafira kan vara de.. men å andra sidan så visade inte Loka ngt intresse för Lakriis för några dagar sedan så hon kanske e dräktig.. jävla spekulationer, kan de inte bara visa sig nu ist.. kan man inte bara få VETA liksom, orka gissa å tro x)

Hur som helst så särade jag på vattenskålarna å hötssarna så behöer ju inte flickorna sitta på varandra om dom nu inte kan hålla sams -.- Zafira hade kissat på Loka btw x) schysst!


Hemma igen, lagade jag makaroner å köttfärs å fick matkoma! Gott som fan. Kollade på Snowdog som gick på tv:n. Man blev ju inte mindre sugen på en huskey då heller x) fett fina hundar :)


kollade inte klart på filmen utan begav mig efter lite vila upp till stallet, plockade ut Player (som jag fått låna idag) borstade å klädde på nah, sen red vi en sväng i skogen :) Klätterbacken tog vi.. damen fick välja hastighet upp, de blev galopp. 

   

När vi kom hem igen så släppte jag ut flickan i hagen å tog med mig ponnyn ut, han följde gärna med :) slängde på sadeln på han med å red samma sväng, dock mer galopp å trav på han. han fick jobba på lite mer :) Jag hade som förväntat mig att han skulle vara seg å slö (som han brukar) å därav lite "tråkigare" än Player men han var much more pigg är jag trodde x) han blev tillome rädd (LIVRÄDD) för några vimplar/snitslar som satt på träden i skogen så han kastade sig ner för klätterbacken igen i panik x) Chockartat då denna backa är förbaskat brant neråt !! meeeen ponnyn fick gott kliva upp för backen två ggr då ist för en.. (Konsekvenser av en handling som inte var genomtänkt xD)

Rullade på i en hääärlig rund, avslappnad galopp hemåt å sen fick han gå ut i hagen å käka hö med töserna :) Är nöjd med dagens motion å ack så trötter! Jag är helt slut, å det var dit jag ville komma idag! ska leka död, ilandspolad valross i soffan nu några timmar sen ska jag köra hem bilen åt mamma å pappa när dom kommer från Falun. Sen är min helg slut. Imorn ska Max få massage å Denise ska få en hopplektion, kul :D


Nehe ni! Hej dårå :)


   
Tvättar kiss under ögonen!
  Mian kosttillskott som jag käkar förnärvarande!
Mullbären är en såååån pina, Man ska äta en hand full varje dag, jag är glad om jag får i mig två varje dag xD Dom är inte äckliga men dom är heller inte goda. Asså jag börjar välja mig vid smaken, men guuud så konstigt det är å stoppa ngt i munnen som varken innehåller E-nummer, giftigt besprutningsmedel eller sötningsmedel.. "Det är inte dig det är fel på, det är mig!"



Presentation


Malin
23 år
Diplomerad hästmassör

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Min Gästbok

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Balla länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards